PŠ Unec

uneclogo

Obvestila

Kulturni dan za 5. razred: OBISK MUZEJA

Učenci 5. razredov bodo v ponedeljek, 17. 6. 2019, obiskali Notranjsko-kraški muzej v Postojni. Na obisk se bomo podali z vlakom. Učenci se v šoli zberejo ob običajni uri, skupaj bomo odšli na železniško postajo. Odhod vlaka je ob 9.09, na železniško postajo se bomo vrnili okrog 11.40 in delo nadaljevali v šoli. V muzeju bodo učenci imeli voden ogled z delavnico. S seboj naj…

Zaključna ekskurzija na kmetijo – PŠ Unec

V petek, 14. 6. 2019, gremo z učenci 1.–3. razreda Unec na zaključno ekskurzijo. Ogledali si bomo kmetijo pri Petrovih v Narinu. Vstopnina se skupaj s stroški avtobusnega prevoza obračuna na zadnji položnici za prehrano.

Otroci naj pridejo v šolo najkasneje ob 7.45. Vrnemo se okrog 13.00. S seboj naj imajo manjši nahrbtnik, v katerega bodo spravili šolsko malico. Vzamejo lahko tud…

Zobozdravstveni pregled v ZD Cerknica

V sredo, 12. 6. 2019, imamo naravoslovni dan ZDRAVJE. Učenci 2. b razreda bodo najprej imeli zobozdravstveni pregled v ZD Cerknica. Nato bo v šoli po malici še predavanje in praktična delavnica z go. Divno Klanfar na temo zdravja.

S seboj naj prinesejo kartico zdravstvenega zavarovanja in kartonček za naročanje pri zobozdravniku. V šoli morajo biti najkasneje ob 7.40. V šoli bodo po…

Obvestilo za TD 4. razred – obisk Cerkniškega jezera

V ponedeljek, 10. 6. 2019, bo potekal tehniški dan za učence  4. a in b razreda. Vsebina TD bo NRP Cerkniško jezero.  Učenci si bodo pod vodstvom mentorjev iz NRP ogledali jamo Suhadolco, požiralnik Rešeto ter raziskali značilne nevretenčarje, ki jih najdemo v jezeru.

Učenci pridejo zjutraj v šolo ob 8.10 (vozači z redno linijo avtobusa); zaključek je predviden ob…

Kulturni dan: Muzej vojaške zgodovine PIVKA – 9. a

V torek, 4. junija 2019, ob 8.20 uri odhajajo učenci 9. razreda na ogled zbirk Muzeja vojaške zgodovine v Pivki. Pred odhodom učenci vzamejo šolsko malico. Povratek je predviden ob 12.40 uri.

Stroške avtobusnega prevoza in vstopnice boste poravnali s položnico za prehrano.

Vodja KD: Jolanda…

Prireditev “Pod toplarjem” na PŠ Unec

Spoštovani starši,

v sredo, 5. 6. 2019, ob 17.00 ste vabljeni na prireditev »Pod toplarjem«. Prireditev bo na šolskem vrtu, v primeru dežja pa v učilnici 2. razreda. Če bo prireditev v razredu, vas naprošamo za razumevanje in strpnost zaradi prostorske stiske.

L…

Roditeljski sestanek za starše bodočih prvošolcev

Dragi starši!

Vabimo vas na 2. RODITELJSKI SESTANEK pred vstopom v šolo, ki bo bo 4. junija 2019 ob 17.00.

Za prvošolce z Rakeka bo v učilnici 2. razreda na matični šoli, za prvošolce z Unca pa v učilnici 1. razreda na podružnični šoli.

Seznanili vas bomo z:

delom v 1. razredu,
učbeniki in učnimi pripomočki,
informacijami o prvem šolskem dnevu,
informacijam…

7. razred – Ekskurzija v Posočje

Učenci 7. a in 7. b razreda bodo imeli v četrtek, 30. 5. 2019, ekskurzijo. Odpravili se bomo v Posočje, kjer si bomo ogledali muzej 1. sv. vojne v Kobaridu (Kobariški muzej), Mlekarno Planika v Kobaridu, se odpeljali do Mosta na Soči in se nato po smaragdni reki popeljali z ladjico, na kateri nam bodo pripravili tudi kosilo.

Odhod avtobusa izpred šole bo ob 7.15 uri, vrnili se bomo…

Športni dan za učence 6. in 9. razredov

V sredo, 29. maja, bomo za učence 6. in 9. razredov organizirali športni dan. Pričetek je ob 8.00, zaključek pa je predviden ob 13.00.  Zbor je pod nadstreškom pri vhodu v 1. triado. Vse aktivnosti bodo potekala v trampolin parku Woop v Ljubljani. Strošku 13 eur, ki vključuje nogavice, zapestnice in strokovno vodenje bo prištet še prevoz. Vse pa boste lahko poravnali pri položnici za…

Novice

Proslava ob dnevu državnosti na PŠ Unec

Ob dnevu državnosti smo na zadnji šolski dan z učenci pripravili proslavo v počastitev samostojne Slovenije. Po proslavi je sledila tudi slavnostna podelitev najvišjih priznanj učencem od 1. do 3. razreda. Ga. ravnateljica je z nami podelila nekaj besed o pomembnosti praznika ter ob koncu vsem skupaj zaželela prijetn…

Športne igre na PŠ Unec

Na zadnji šolski dan smo imeli na PŠ Unec športne igre. Po slavnostni podelitvi spričeval smo se odpravili na šolski vrt in se pomerili v različnih štafetnih igrah. Več utrinkov si lahko pogledat…

Šolski vrt na PŠ »Rudolfa Maistra« Unec v šolskem letu 2018/2019

Na šolskem vrtu se je v šolskem letu 2018/2019 dogajalo:
Jeseni:

v septembru so učenci vrtnarskega krožka skupaj z učenci prostovoljci opleli jagodnjak in pripravili gredico za trajnice (med njimi nekaj zelišč), ki jih je darovala mami lanske učenke, ga. Janka Prebil Beber,
v septembru so učenci vrtnarskega krožka obrali šolske jablane in jabolka zaužili v okviru dopoldansk…

Rojstni dan naše države Slovenije – dan državnosti

Učenci OPB na PŠ »Rudolfa Maistra« Unec smo že pred praznikom, 25. 6. –  dnevom državnosti, počastili rojstni dan naše države Slovenije. Izdelali smo majhn…

Zaključna ekskurzija na kmetiji pri Petrovih v Narinu

V petek, 14. 6. 2019, smo se vsi učenci Podružnične šole Unec odpravili na kmetijo pri Petrovih. Ob izstopu iz avtobusa nas je pričakala nasmejana in prijazna gospa Majda. Z njenim možem Darkom sta nas skozi zanimive pripovedi in praktični prikaz popeljala v stare čase. V črni kuhinji smo si ogledali ognjišče ter stare predmete, nato pa je vsak otrok zamesil svoj hlebček kruha, ki s…

Športni dan rolanje in kolesarjenje na PŠ Unec

V torek, 11. 6. 2019, smo imeli prvošolci in drugošolci športni dan rolanje in kolesarjenje. Učenci so se preizkusili v različnih spretnostnih nalogah: vožnja med ovirami, slalom, zaustavljanje … Opravili so tudi preprost poligon. Igrali smo se zabavne igre, nato pa malo utrujeni, a veseli in nasmejani, zaključili športni dan.

Več utrinkov si lahko pogledat…

Prireditev “Pod toplarjem” na PŠ Unec

V sredo, 6. 5. 2019, smo na šolskem vrtu podružnične šole Unec gostili starše otrok naše šole. Učenci 1. in 3. razreda so odigrali dve zelo zanimivi igrici, učenci 2. razreda so zaplesali ob modernih ritmih glasbe, uživali smo ob zvokih harmonike, poslušali smo pesmi otroškega pevskega zbora pod vodstvom učiteljice Tine Milavec ter recitacije pesmi o pomladi. Zaključili smo z…

Obisk Arboretuma Volčji Potok

Z učenci 1. in 2. razreda Podružnične šole Unec smo danes obiskali Arboretum Volčji Potok. Učenci so spoznavali vrste dreves in grmov, raziskovali po Arboretumu, se poučili o uporabi rastlin in nekaterih strupenih vrstah. Naučili so se še veliko zanimivega o rastlinah, ki jih vzgajajo v Arboretumu. Tako smo na primer izvedeli, da so nekatere vrste dreves zelo stare in da so nekaj vrst…

Nacionalni UNESCO projekt VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.« se je za letos zaključil

Že četrto leto zapored smo v času od 22. 9. 2018 do 22. 4. 2019 na 20 različnih vzgojno-izobraževalnih ustanovah po celi Sloveniji izvajali nacionalni UNESCO projekt VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.«. Projekt smo koordinirali na PŠ »Rudolfa Maistra« Unec.

Glavni cilj projekta je bil obuditi vsaj košček že pozabljenega vedenja o zeliščih, predvsem o zeliščih iz…

KRATKA ZGODOVINA ŠOLE

Šola na Uncu ima dolgo in bogato zgodovino. Leta 1855 so vaščani organizirali prvi pouk v vasi, leta 1857 pa je bila šola uradno ustanovljena. Šolska zgradba je bila zgrajena leta 1864 in v njej poteka pouk še danes.

V skoraj 150 letih delovanja je dala prve učenosti mnogim znanim Slovencem. Obiskovali so jo: brata Jager (Ivan – znani arhitekt, Plečnikov sodobnik, Franc – misionar in čebelar), pisatelj Ivan Matičič (roman: Petrinka, Živi izviri, Fant s Kresinja, Rdeči signali,… njegove spomine na šolanje na Uncu pa je lepo zapisala njegova hči, pisateljica Nada Matičič v delu Moja hoja z očetom), jezikoslovec Lovro Mahnič (o njem piše v svojem romanu Prijan Lovro znani hrvaški pisatelj Avgust Šenoa), pisatelj Jelo Klančar (Korenine).

Šola se od junija 2001 imenuje po Rudolfu Maistru. Na Uncu je general in pesnik preživel zadnja leta svojega življenja in tu tudi umrl.

Naša šola že ves čas svojega delovanja skrbi za kulturno življenje v kraju. V zadnjih letih se posvečamo predvsem projektom, ki so povezani z zgodovino ter kulturnimi in naravnimi danostmi domačega kraja.

ZNAČILNOSTI, ZANIMIVOSTI KRAJA

Unec leži ob avtocesti Ljubljana–Postojna. Kljub majhnosti kraja pa najdete pri nas mnogo zanimivosti, ki si jih je vredno ogledati:

• vaška lipa – ena najstarejših in najlepših v Sloveniji (stara okrog 400 let);
  • cerkev Sv. Martina;
  • Maistrova hiša s spominsko ploščo (danes upravna stavba Kovinoplastike Lož, PE Kovind Unec);
  • Unška koliševka – največja udorna jama v Sloveniji;
  • naravni park Rakov Škocjan z znamenitostmi (veliki in mali naravni most, naravoslovna učna pot, Zelške jame, Tkalca jama);
  • CŠOD Rak v Rakovem Škocjanu.

Varna pot

Povečaj zemljevid

Prihajajoči dogodki

• 27/11/20191.PZ SLJ
AEC v1.0.4
Copyright ©2013. OŠ Rakek - izvedba Edo Milavec - MV d.o.o.