VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.«

VABILO K SODELOVANJU V NACIONALNEM UNESCO PROJEKTU

Pogosto dnevi kar bežijo mimo nas, ne da bi se prav zavedali, kaj nas obdaja in kaj imamo. Imamo sodobno tehnologijo, kot so računalniki, medmrežje ter pametni telefoni in prav je tako. Po drugi strani pa se nam kljub vsemu napredku dogaja, da se znanje in vedenje o naravi, rastlinskem svetu in zeliščih, ki se je v naših prednikih ‘nabiralo’ skozi leta, desetletja in stoletja, izgublja, pozablja in nezadržno propada. Dogaja se nam, da morda rastlino še poznamo, kaj več o njej pa ne vemo.

Da bi ta znanja in praktična vedenja, ki so še ostala, ohranili, potrebujemo rešitev.

Ta je navadno v mlajši generaciji, ki s svojo mlado in še neukalupljeno energijo zmore navdušiti ostale generacije in iztrgati pozabi vsaj košček našega zeliščnega bogastva.

Potek dela:

Z otroki se pogovorite o zeliščih, njihovem poznavanju zelišč in o samooskrbi. Pri tem lahko izberete različne motivacijske prijeme (književno delo, kratek film, risanko, članek v časopisu, prispevek v televizijskem dnevniku, problem,…).

V domačem okolju se pri ljudeh, bogatih z znanjem o zeliščih (npr. babica, dedek, soseda, član/članica zeliščarskega društva,…), učenci pozanimajo, katera zelišča so značilna za njihov domači kraj oz. pokrajino.

V območju šole/ vrtca/ … (na šolskem/ vrtčevskem/ … vrtu, v kotu dvorišča in/ali na okenski polici v učilnici) si uredite zeliščni kotiček. Prednost naj imajo zelišča iz domačega okolja. Če zeliščni vrt že imate, ga vzdržujte in po možnosti razširite z zasaditvijo katerega izmed zelišč iz domačega okolja – t.i. ‘plevelom’.

Izvajate dejavnosti, ki so kakorkoli povezane z zelišči (prednost imajo domača zelišča) in ohranjanjem starega, preizkušenega znanja o zeliščih iz domačega okolja in iskanjem posodobljenih receptov oz. pristopov pri ravnanju z zelišči. Učence skušajte vključiti ne le pri pouku, ampak tudi v razširjenem programu osnovnošolskega šolanja (v jutranjem varstvu, pri interesnih dejavnosti, neobveznih izbirnih predmetih in v podaljšanem bivanju).

Izvajajte dejavnosti na temo ZELIŠČA IN PRAZNIK/I. V njej lahko uporabite vse pridobljeno znanje o zeliščih (prednost imajo zelišča iz domačega okolja). Opišite postopek ter vse fotografirajte (lahko objavite tudi na spletni strani vaše šole/ vrtca/…). Nam pa v mesecu aprilu pošljete v pdf obliki kratko poročilo s fotografijo in izpolnjen evalvacijski obrazec.

 

Prijaviti se je potrebno jeseni, in sicer do 22. septembra 2019, zaključek projekta pa bo na svetovni dan Zemlje, 22. aprila 2020.

 

PRIJAVNICA
EVALVACIJSKI OBRAZEC
POROČILO

 

Veliko novih doživetij pri odkrivanju starega.
Bodite radovedni!

Koordinatorica projekta: Marta Čuk