Coursework 4: Useful information
Pripravi predstavitev za tujega turista, ki želi izvedeti osnovne informacije o državi (Sloveniji ali kateri drugi, v katero si morda že kdaj potoval, da lažje in bolj resnično opišeš posebnosti izbrane države). Izberi vsaj 6 tem in pripoveduj o njih v celih povedih, s pojasnitvami in ponazoritvami, min. 30 besed. Uporabljaj pestro, a ne prezahtevno besedišče.
Do roka za oddajo osnutka oddaj list z besedilom (natisnjeno ali napisano na roke) v pregled. Upoštevaj popravke in izdelaj plakat. Na plakatu naj bo jasno označen naslov (država – USEFUL INFORMATION), nato pa smiselno razporejeni deli besedila (natisnjeno ali napisano z lepo pisavo) ter nekaj slik.
Pri govornem nastopu se ocenjuje: vsebina (3t), besedišče in jezikovna pravilnost (3t), predstavitev (3t), plakat (2t) in organizacija (1t).
Točk | Ocena |
12 | 5 |
10, 11 | 4 |
8, 9 | 3 |
6, 7 | 2 |
0 – 5 | 1 |
Točkovnik:
Predvidene teme:
– Accommodation (Where to stay, how to book – hotels, motels, (youth) hostels, campsites, private rooms, monasteries…)
– Transport there and getting around (plane, train, trolleybus, bus, underground network, taxi, tuk-tuk, rickshaw, private car – driving on the left, bad roads, three-lane motorway/five-lane highway, parking)
– Food (popular and traditional dishes, times of meals, where to eat (restaurants, fast food restaurants, roadside stalls, … – prices)
– Climate/Weather (seasons, typical temperatures, best time to travel)
– Shopping (shopping centres, department stores, supermarkets, street shops, street markets, food/clothes/antiques/… markets, to bargain/haggle; shopping hours)
– Money (currency, changing money)
– Sights, the capital (Some famous places: what is it, where is it, … monuments, castles, museums, other famous buildings, fun parks, towers, squares, streets, bridges, caves, lakes, beaches-bays, islands, national parks, parks…)
– Activities (Things to do – cycling, rafting, riding, skiing, surfing, snorkelling, scuba-diving, …)
– Other interesting facts (lifestyle e.g. siesta, late night socialising, rush hour, dangers and annoyances, health, …)
KRITERIJI OCENJEVANJA
VSEBINA
3 Vsebina je izvirna in bogata. Učenec vključi podatke, ki so razumljivi, izogiba se veliki količini suhoparnim podatkov in prezahtevnemu strokovnemu izrazju. Učenec upošteva predvidene teme in navaja pomembne posebnosti (vsaj 6 tem, vsaka vsaj 30 besed).
2 Vsebina je primerna, ni posebno bogata ali izvirna in je krajša od predvidene.
1 Vsebina je le delno primerna ali zelo kratka (ena ali dve povedi na temo oz. manj kot 5 tem).
0 Vsebina je prekratka za oceno oziroma je nerazumljiva. / Vsebina ni izvirna (je kopirana).
BESEDIŠČE IN JEZIKOVNA PRAVILNOST
3 Besedišče je bogato. Večina struktur je pravilnih.
2 Besedišče je primerno in ustrezno rabljeno, ni pa posebno bogato. Strukture so pretežno
pravilno tvorjene in rabljene.
1 Besedišče je skromno, se ponavlja ali je pogosto neprimerno zahtevno. Strukture so pogosto neustrezno rabljene ali nepravilno tvorjene.
0 Besedišče je pogosto neustrezno ali nepravilno rabljeno. Strukture so večinoma nepravilne.
PREDSTAVITEV
3 Učenec ob plakatu oz. projekciji govori prosto in s primerno glasnostjo. Smiselno poudarja in naglašuje besede. Predstavitev je primerno strukturirana in tekoča. Napak v izgovorjavi skoraj ni.
2 Učenec občasno govori ob podpori zapiskov ali opornih točk oziroma večkrat težko samostojno nadaljuje. Govori s primerno glasnostjo in razumljivo. Pojavljajo se manjše napake pri izgovorjavi.
1 Učenec ne govori tekoče, prekinitve so pogoste. Učenec večinoma bere zapis. Občasno je govor težko razumljiv. Izgovorjava je okorna ali pogosto nepravilna. Učenec občasno ne upošteva govornega položaja.
0 Učenec bere zapis. Govori je zelo nepovezan ali nerazumljiv. Učenec pogosto ne upošteva govornega položaja (se smeji, ima neprimerno držo).
PLAKAT
2 Plakat je estetski in primerno strukturiran, napak v zapisu skoraj ni.
1 Plakat je zelo poenostavljen ali likovno šibek, napake v zapisu so pogoste.
0 Plakat je izredno slabo dodelan. / Učenec ne pripravi plakata.
ORGANIZACIJA
1 Učenec odda osnutek in pripravi predstavitev do določenega roka.
0 Učenec na določen rok ne odda osnutka (8.a: 16.5.; 8.b: 22.5.) ali na predstavitev ni pripravljen na rok (8.a: 23.5., 8.b: 5.6.).
Če je vsebina kratka (1t), sta besedišče in jezikovna pravilnost ter predstavitev lahko ocenjeni z največ 2t.
Točk | Ocena |
12 | 5 |
10, 11 | 4 |
8, 9 | 3 |
6, 7 | 2 |
0 – 5 | 1 |
Enostaven primer besedila bo na vpogled na steni v učilnici D5.