Tudi v letošnjem šolskem letu (2020/21) smo sodelovali v Unesco projektu Menjaj branje in sanje. Nosilec projekta je Gimnazija Ledina. Osnovni cilj projekta je vzbuditi večje zanimanje za branje in knjige med mladimi.

Letošnje leto smo se vrnili v preteklost in poprosili naše dedke ter babice, da nam zaupajo, kaj so brali, ko so bili naših let. Na ta način smo dobili izbor literarnih del, ki se je našim starim staršem najbolj vtisnil v spomin. S pomočjo šolske knjižničarke smo te knjige poiskali v knjižnici in jih prelistali ter tudi prebrali.

V projektu so sodelovali učenci 4. in 5. razredov. Zaradi epidemije, ki nam še vedno preprečuje osebne stike, so učenci opravili kratek intervju s svojimi starimi starši kar po telefonu ali računalniku (seveda so izvzeti tisti, ki živijo v skupnem gospodinjstvu).

Kaj smo želeli izvedeti?

  • Ali si/sta veliko bral/-a v otroških letih?
  • Kje si/sta dobil/-a knjige?
  • Katere knjige se najbolj spomniš/-ta?
  • Kaj ti/vama je pomenila knjiga v otroštvu?

Ugotovitve.

  1. Polovica starih staršev je zelo rada brala, polovica pa ne. Knjig ni bilo (veliko) na razpolago, zato kljub želji da bi brali, jim je bilo to onemogočeno.
  2. Največ starih staršev si je knjige sposodilo v šolski knjižnici. Nekateri so brali le tisto, kar so imeli doma (omejen izbor). Tisti, ki so imeli veliko željo po branju, so si knjige sposojali tudi pri sosedih, sorodnikih, v župnišču.

 

  1. Seznam literarnih del, ki se je starim staršem najbolj vtisnil v spomin:
  • Lassie se vrača
  • Deseti brat
  • Rdeča kapica
  • Pepelka
  • Volk in sedem kozličkov
  • Koča strica Toma
  • Skrivnostni otok
  • Bratovščina Sinjega galeba
  • Brkonja Čeljustnik
  • Heidi
  • Kekec
  • Pika Nogavička
  • Tihi dom
  • Lukec in njegov škorec
  • Pod svobodnim soncem
  • Dvajset tisoč milj pod morjem
  • Gospod Hudournik

 

  1. Kaj mi je pomenila knjiga v otroštvu (navajam zapise starih staršev):
  • pomembno darilo,
  • zabavo in učenje,
  • prosti čas in pridobivanje domišljije,
  • pridobivanje novih znanj,
  • sprostitev,
  • krajšanje dolgega časa,
  • novo doživetje,
  • varnost,
  • veselje,
  • veliko željo,
  • odprtost in vztrajnost za nadaljnjo pot v življenju,
  • najboljšo prijateljico.

Nosilec projekta na OŠ “Jožeta Krajca” Rakek, Rebeka Škamperle