To pomlad naj bi nekaj učencev 7. in 8. razreda odpotovalo na izmenjavo učencev in sprejelo v svoj dom vrstnika iz Švedske. V času, ko se epidemiološka situacija izboljšuje, si morda že znamo zamisliti družinsko potovanje, z učenci pa se žal nismo mogli podati v tujino ali sprejeti učencev iz Švedske. Glede na pogostost rabe interneta in drugih orodij za učenje na daljavo pa se seveda nismo odrekli možnosti, da se vsaj delno predstavimo drug drugemu in sprehodimo po novih krajih vsaj virtualno.

V sredo, 2. 6. 2021, smo z učenci 7. in 8. razredov poskušali čim več izvedeti o Švedski. Naši učenci so na skupnem kvizu z ostalimi partnerskimi šolami pokazali, da so si že precej zapomnili o Švedski, še več pa si bomo lahko, saj nas bodo odslej na hodnikih spremljali sveži, informativni plakati o tej državi, ki so jih izdelali učenci pri eni od delavnic. Nekatera dejstva so spoznali in jih bodo še osvežili tudi s pomočjo velike križanke, ki so jo reševali, pri tem pa so jim delno pomagali tudi švedski vrstniki. Pokazalo se je, da imajo kljub navidezno zelo samozavestni drži tudi švedski učenci kar nekaj težav z ustrezno komunikacijo po spletu, pa tudi s poznavanjem lastne države, kar nas je kar nekoliko opogumilo in navdalo z nacionalnim ponosom. Na eni delavnici so učenci z različnimi inštrumenti in metodami poustvarjali znano švedsko glasbo, pri drugi pa pripravil cimetove polžke – pecivo iz kvašenega testa, da je lepo zadišalo po šoli. Na eni od delavnic pa so učenci spoznavali predvsem sebe in svoje sošolce ter se skozi preigravanje socialnih iger poskušali čim bolje povezati kot skupina. Učenci so ob koncu dneva drug druge preverili s kvizom, v katerem so lahko sodelovali prav vsi. Tik preden smo zaključili, pa smo lahko vsi razvajali svoje brbončice s cimetovimi polžki.

Naslednji dan je bil posvečen skrbi za okolje, ob tem pa smo sledili tudi nekaterim drugim ciljem. Dan smo začeli s kratkim razgibavanjem po metodi Brain Gym, v nadaljevanju pa se na podlagi videnih posnetkov že usmerili v pobiranje smeti. Skupina osmošolcev je to dopoldne ostala na šoli in pripravila darilca za na Švedsko – magnete z motivom s panjskih končnic, ostali učenci pa so se podali v različne smeri in po poti pobirali smeti. Učenci so se samostojno organizirali ter skrbeli za osredotočenost skupine, sodelovanje, ustrezen odnos do okolja, ustrezno ločevanje odpadkov in opravljanje posebne naloge – eni na temo vode, drugi tujerodnih rastlin, tretji so iskali v naravi primere zlatega reza, četrti pa so preverjali možnost prodaje kovin in odkupne cene v podjetju, ki se s tem ukvarja v naši bližini. Delo je bilo ovrednoteno: po količini nabranih smeti, odnosu in opravljeni nalogi so učenci 7. b zbrali največ točk. Čestitamo zmagovalcem ter tudi ostalim, ki so dobro opravili svoje naloge! Skupaj so nabrali precej smeti, z velikim veseljem pa ugotavljamo, da po kraju smeti ni veliko, le na posebnih lokacijah jih je ponekod precej.

Oba dneva nas je spremljala novinarska ekipa petih sedmošolcev, dokumentirala naše početje in ga predstavila v videoposnetku, ki se je za vse sodelujoče šole predvajal v zaključnem delu virtualne izmenjave, sedaj pa si ga lahko ogledamo vsi.

V teh dveh dneh so se učenci bolje povezali znotraj razreda, prepoznali nekaj svojih spretnosti in sposobnosti, se urili v razumevanju ter rabi angleščine, očistili del svojega kraja, prepoznali tujerodne rastline, preračunavali vrednost vode, izvedeli cene kovin, spoznali in iskali zlati rez, pekli, se urili v izvršilnih funkcijah, opazovali razlike med Slovenijo in Švedsko ter razvijali strpnost in spoštljiv odnos do drugih ter drugačnih, s tem pa tudi osebnostno rastli.