VABILO K SODELOVANJU V NACIONALNEM UNESCO PROJEKTU

Pogosto dnevi kar bežijo mimo nas, ne da bi se prav zavedali, kaj nas obdaja in kaj imamo. Imamo sodobno tehnologijo, kot so računalniki, medmrežje ter pametni telefoni in prav je tako. Po drugi strani pa se nam kljub vsemu napredku dogaja, da se znanje in vedenje o naravi, rastlinskem svetu in zeliščih, ki se je v naših prednikih ‘nabiralo’ skozi leta, desetletja in stoletja, izgublja, pozablja in nezadržno propada. Dogaja se nam, da morda rastlino še poznamo, kaj več o njej pa ne vemo.

Da bi ta znanja in praktična vedenja, ki so še ostala, ohranili, potrebujemo rešitev.

Ta je navadno v mlajši generaciji, ki s svojo mlado in še neukalupljeno energijo zmore navdušiti ostale generacije in iztrgati pozabi vsaj košček našega zeliščnega bogastva.

Potek dela:

Z otroki se pogovorite o zeliščih, njihovem poznavanju zelišč in o samooskrbi. Pri tem lahko izberete različne motivacijske prijeme (književno delo, kratek film, risanko, članek v časopisu, prispevek v televizijskem dnevniku, problem …).

V domačem okolju se pri ljudeh, bogatih z znanjem o zeliščih (npr. babica, dedek, soseda, član/članica zeliščarskega društva …), učenci pozanimajo, katera zelišča so značilna za njihov domači kraj oz. pokrajino.

V območju šole/ vrtca/ … (na šolskem/ vrtčevskem/ … vrtu, v kotu dvorišča in/ali na okenski polici v učilnici) si uredite zeliščni kotiček. Prednost naj imajo zelišča iz domačega okolja. Če zeliščni vrt že imate, ga vzdržujte in po možnosti razširite z zasaditvijo katerega izmed zelišč iz domačega okolja – t. i. ‘plevelom’.

Izvajate dejavnosti, ki so kakorkoli povezane z zelišči (prednost imajo domača zelišča) in ohranjanjem starega, preizkušenega znanja o zeliščih iz domačega okolja in iskanjem posodobljenih receptov oz. pristopov pri ravnanju z zelišči. Učence skušajte vključiti ne le pri pouku, ampak tudi v razširjenem programu osnovnošolskega šolanja (v jutranjem varstvu, pri interesnih dejavnosti, neobveznih izbirnih predmetih in v podaljšanem bivanju).

Izvajajte dejavnosti na temo ZELIŠČNI PRIPRAVKI. V njej lahko uporabite vse pridobljeno znanje o zeliščih (prednost imajo zelišča iz domačega okolja). Opišite postopek ter vse fotografirajte (lahko objavite tudi na spletni strani vaše šole/ vrtca/ …). Nam pa v mesecu aprilu pošljete v pdf-obliki kratko poročilo s fotografijo in izpolnjen evalvacijski obrazec.

 

Prijaviti se je potrebno jeseni, in sicer do 1. oktobra 2021, zaključek projekta pa bo na svetovni dan Zemlje, 22. aprila 2022.

 

PRIJAVNICA

EVALVACIJSKI OBRAZEC

POROČILO

 

Veliko novih doživetij pri odkrivanju starega.
Bodite radovedni!

Z USTVARJALNOSTJO IN INOVATIVNOSTJO DO PODJETNOSTI 

 

SPIRIT Slovenija želi finančno podpreti izvajanje aktivnosti na področju spodbujanja ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti za vsaj 3000 mladih in  doseči naslednje cilje: 

  • zagotoviti spodbujanje razvoja osebnostnih lastnosti, ki so pomembne za podjetnost: ustvarjalnost, samoiniciativnost, sprejemanje tveganja in odgovornosti…; 
  • oblikovati osnovna znanja in stike s poslovnim svetom in s tem razumevanje vloge ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti ter podjetništva za družbo;
  • spodbuditi razvijanje zavesti o podjetništvu kot družbeni kategoriji;
  • zagotoviti sodelovanje vseh deležnikov in celotne družbe, kar pomeni vključevanje osnovnošolcev in dijakov, staršev, učiteljev, podjetij, subjektov podpornega okolja za podjetništvo in lokalne skupnosti.

 

Izvajala se bo aktivnost (podjetniški krožek) po metodologiji “Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti”, ki bo potekala do 15. 11. 2021. Aktivnost je namenjena predvsem spoznavanju temeljnih mehkih veščin podjetnosti, kot so timsko delo, izkustveno učenje, ustvarjalnost, inovativnost pri uporabi virov, javno nastopanje ter reševanje problemov. Rezultat aktivnosti bo pripravljen poslovni model Canvas. 

V oktobru (15. in 16. 10. 2021) bo izvedena vikend aktivnost za spodbujanje razvoja lastne ideje osnovnošolcev. Aktivnost je namenjena sestavljanju ekip ter začetnemu razvoju poslovnih idej. V okviru aktivnosti se razvijajo podjetniške kompetence, kot so hitro prototipiranje, raziskava trga, intervjuji s kupci, izdelava spletnih strani, bliskovitega izračuna finančnega modela, razvoj poslovnega modela ter definicije arhetipa kupca in uporabnika.

Pri vseh aktivnostih bo aktivno sodelovala tudi zunanja mentorica Urša Žorž, priznana podjetnica in organizatorka dogodkov.

Vodja projekta je Maruša Nared, pri projektu pa bo sodelovala tudi učiteljica Petra Mikše, ki je sodelovala že pri natečaju za naj podjetniški slogan za Podjetniški inkubator Postojna, naša partnerska šola pri tem projektu pa bo OŠ Toneta Šraja Aljoše iz Nove vasi.

 

Projekt financira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

 

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Plakat miru

Plakat miru Dean Cvijić Slo zmagovalec 2012

Mednarodni Lionsov natečaj za Plakat miru je vzpodbuda otrokom od 11. do 13. leta, da ustvarjalno izrazijo svoj pogled na mir, glavno poslanstvo Plakata miru pa je želja po miru in prijateljstvu med narodi, ki vsako leto združi več sto tisoč otrok širom sveta. Po besedah organizatorjev glavni namen akcije ni tekmovanje, ampak vzpodbuda k ustvarjalnem razmišljanju o miru.

Navodila za izdelavo plakata miru.

  1. Otroci morajo biti na dan 15. 11. stari vsaj 11 let, ne smejo pa še imeti 14 let. Stari so torej od 11 do 13 let.
  2. Format del je najmanj 33 x 55 cm in ne večji kot 50 x 60 cm.
  3. Avtor dela je lahko le posameznik, ne pa skupina udeležencev.
  4. Tehnika ni omejena, niso pa dovoljene lepljenke in večdimenzionalni izdelki. Likovna dela, izdelana s kredo, pastelnimi barvami in podobno, morajo biti ustrezno pripravljena in zaščitena, da se med prevozom ne bi poškodovala.
  5. Likovna dela morajo biti na upogljivem materialu, tako da je izdelek mogoče poslati v kartonskem tulcu.
  6. Besedilna sporočila v nobenem jeziku niso dovoljena.
  7. Rok za končanje likovnih del je 1. november.


Plakat miru 2015

Letošnji natečaj se je zaključil. Naša dva izdelka se letos nista udeležila med 24 finalistov. Učencem želimo več sreče in ustvarjalnih idej  v naslednjem letu! Zgoraj si lahko ogledate zmagovalni plakat Monike Bračič.

read more

Plakat miru 2015

  Letošnji natečaj se je zaključil. Plakate, ki so se uvrstili v ožji izbor, si lahko ogledate tukaj. Učenca Neža Jelinčič in David Pivk sta po mnenju žirije naslikala najizvirnejša plakata, zato  njuna izdelka zastopata našo šolo na slovenskem izboru Plakata...

read more

Plakat miru 2015/2016

S septembrom smo začeli z ustvarjanjem naših Plakatov miru. Letošnja tema plakata je "Mir povezuje". Z delom bomo zaključili do jesenskih počitnic. Dva najizvirnejša izdelka bosta v prvih dneh novembra odšla na izbor najboljšega slovenskega plakata. Veselo ustvarjanje...

read more

Plakat miru 2014

  Slika Lare Istenič se je uvrstila v finale Plakata miru. Na izboru pa je zmagala slika Eve Baver iz OŠ Trzin. Čestitamo obema! Vseslovenska razstava vseh finalnih del bo 18.4. 2015 v Izoli.

read more

Plakat miru 2014

Letošnji natečaj Plakat miru se zaključuje. Od skupno 75 oddanih plakatov  se jih je v ožji izbor uvrstilo 40. Žirija je izbrala  tri plakate, ki bodo našo šolo zastopali na izboru najboljšega plakata v Sloveniji. Čestitamo Lari Istenič, Neji Škofic in Vitanu Logarju!...

read more

Plakat miru 2014/15

  Mednarodni Lionsov natečaj - Plakat miru, na naši šoli poteka že četrto leto in  je vzpodbuda otrokom od 11. do 13. leta, da ustvarjalno izrazijo svoj pogled na mir. Mladi likovniki ustvarjajo  na temo "Ljubezen, prijateljstvo in razumevanje".   Navodila...

read more

Projekt prostovoljstvo

ZAKAJ?prostovoljstvo2015_2016

  • Ker prostovoljstvo prinaša veselje, dobro voljo in občutek lastne vrednosti, tako uporabnikom kot prostovoljcem.
  • Ker spodbuja povezanost med ljudmi vseh starosti, tako znotraj generacije kot med različnimi generacijami.
  • Ker omogoča izkustveno učenje odgovornosti.
  • Ker aktivira veliko človeške energije za skupno dobro.
  • Ker razvija sočutje in posluh za potrebe soljudi.
  • Ker z občutkom smisla preganja brezvoljnost in apatijo.
  • Ker omogoča otrokom, ki imajo različne težave v razvoju, uveljavljanje na pozitiven in koristen način.
  • Ker spodbuja lastno iniciativnost mladih za delovanje na področjih, ki jih zanimajo.
  • Ker krepi socialne veščine mladih prostovoljcev in s tem izboljšuje medsebojne odnose.
  • Ker žlahti šolsko klimo.
  • Ker preprečuje in odpravlja nasilje v šolah.
  • Ker odpira jasen pogled na različna poklicna področja.
  • Ker sprošča in osvobaja od utesnjenih vedenjskih vzorcev.
  • Ker pomeni priložnost za pridobivanje novih znanj in nabiranje izkušenj na drugačen način.

Prostovoljci v DEOS Cerknica

Vsak mesec imajo prebivalci Doma starejših v Cerknici tombolo z res prisrčnimi nagradami. Tombolo pripravi delavna terapevtka Vesna, da pa vse teče kot po maslu in ima čim več starostnikov enake možnosti, nas pokličejo na pomoč. In danes smo jim pomagali. Pripenjali...

Prostovoljci v AKCIJI

V tem tednu smo s prostovoljci obiskali Dom starejših v Cerknici in Varstveno-delovni center v Cerknici. Poleg tega, da smo se lepo imeli, smo s starostniki odigrali partijo ali dve igre Človek ne jezi se in se pogovarjali o tedenski aktualni temi - Rudolfu Maistru. V...

Prostovoljci in počitnice

Dragi prostovoljci in tisti, ki bi se želeli v prostovoljstvu še preizkusiti ... Bodite prostovoljni tudi med počitnicami, saj, kot pravi Kekec: PROSTA VOLJA JE NAJBOLJA! Imate več različnih možnosti. Naj vam ob zaključku ponudim dve: - obisk in druženje s starejšimi...

Soba SoDeLOvAnjA

Naši prostovoljci so ponovno v akciji. Poleg tega, da redno obiskujejo učence v podaljšanem bivanju (jim pomagajo pri domačih nalogah, oziroma se z njimi igrajo), bomo v sredo ponovno obiskali Dom starejših v Cerknici. V ponedeljek, 27. 1. 2014, pa bomo začeli z novo...

Simbioz@

LogoSimbiozaVseslovenski prostovoljski projekt Simbioz@ e-pismena Slovenija, v katerega je vključena tudi naša šola, zaganja motorje. Vrhunec projekta je jeseni, letos med 21. do 25. oktobrom, ko mladi prostovoljci učijo starejše občane, kako uporabljati računalnik in internet. Delavnice hkrati potekajo na različnih lokacijah po vsej Sloveniji, med drugim tudi v naši računalniški učilnici.

Nad projektom, ki temelji na medgeneracijski solidarnosti, so navdušeni tako mladi, ki se preko prostovoljstva učijo pomembnih življenjskih vrednot, kot starejši, ki s tem spoznavajo svet svojih otrok in vnukov ter se vključijo v vseživljenjsko učenje, ki zvišuje kakovost življenj mnogih. Organizatorji želijo nagovoriti mlade in starejše in jih spodbuditi, da sodelujejo pri projektu. Glavni namen Simbioze je omogočiti starejšim pozitivne izkušnje z računalniško tehnologijo, okrepiti njihovo samozavest in jih motivirati za nadaljnje učenje ter uporabo računalnika in interneta.

Prijave tako prostovoljcev kot starostnikov so potekale na vpisnih mestih po vsej Sloveniji, na brezplačni telefonski številki 040 940 888 in preko spletne strani www.simbioza.eu, za več informacij in pomoč pri prijavah pa so na voljo tudi info točke, prav tako po vsej Sloveniji.

Delavnice v letu 2013 so v petih modulih: “Računalnik, moj prijatelj” (uvodni modul; kaj je računalnik in za kaj se uporablja), “Klik v svet” (kaj je internet in kako ga uporabljamo v vsakdanjem življenju), “Brez elektronske pošte ne gre” (elektronska pošta, spletna etika, varnost itd.), »Povežimo se« (spoznavanje družbenih omrežij, poudarek na Facebook – u) in “Svet mobilne telefonije” (osnove prenosnega telefona – klicanje, pošiljanje SMS sporočil, fotografiranje itd.).


Družinsko vrtičkanje med počitnicami

Naši učenci so med prvomajskimi počitnicami dobili zanimivo domačo nalogo. Povabili smo jih k družinskemu vrtičkanju in jih tako spodbudili k varnemu medgeneracijskemu druženju. Čeprav nam je muhasto aprilsko vreme malce ponagajalo, so učenci na prvi popočitniški...

read more

Simbioza GIBA 2021: Izziv #2

Akcija Simbioza GIBA 2021 se nadaljuje ... 🙂 S tokratnim GIBAlnim izzivom vas vabimo v naravo. Prepustite se sprehodu po bližnjem gozdu v vaši okolici, opazujte, kako se podoba dreves in rastja spreminja, in dovolite naravi, da vas (p)ozdravi. V tokratnem GIBAlnem...

read more

Simbioza GIBA 2021: Izziv #1

Danes začenjamo z akcijo Simbioza GIBA 2021, ki tokrat poteka pod sloganom Za zdravje in dobro počutje -- gibamo skupaj, četudi smo narazen! Akcija poteka celoten mesec maj, začenši z današnjim dnem. Vsak teden vas čakajo zanimive dejavnosti v okviru štirih področij:...

read more

SIMBIOZA: Družinsko vrtičkanje

Bližajo se težko pričakovane počitnice, z njimi pa tudi pomlad in delo na vrtovih. V okviru projekta Simbioza, ki temelji na medgeneracijskem druženju, vas vabimo k prijetni počitniški domači nalogi, ki smo jo poimenovali DRUŽINSKO VRTIČKANJE. Več informacij si lahko...

read more

KUHARSKA KNJIGA 3. B

Učenci 3. b razreda smo v času šolanja na daljavo izdelali KUHARSKO KNJIGO. 🙂 V njej smo zbrali 10 receptov za slastne jedi, prispevali pa smo jih učenci in naša učiteljica. Knjigo vam ponujamo v branje in vam želimo obilo kuharskih užitkov. Pa DOBER TEK! :)...

read more

Projekt ‘ŠOLSKI EKOVRT’

V šolskem letu 2020/2021 bomo na PŠ »Rudolfa Maistra« Unec deveto leto nadaljevali s projektom ‘ŠOLSKI EKO VRT’.

Glavni cilj projekta ostaja enak – trajnostno razvijanje lastnega šolskega ekološkega vrta, ki bo postal izkustvena praktična podpora izobraževalnega procesa.

V okviru pouka, podaljšanega bivanja in interesnih dejavnosti bomo še naprej po načelu trajnostnega kmetijstva skušali skrbeti in se učiti na šolskem vrtu: jeseni bomo pobirali morebitne pridelke z gredic in jih uporabili v prehrambene ali druge namene, skušali bomo vzpostaviti semensko banko z vedno večjim izborom eko semen, povezovali se bomo s projektom ŠPAJZA 2, v okviru katerega bomo skušali urediti skalnjak, cvetlični ‘senčni’ in ‘sončni’ del (prenoviti; izkopati trajnice, odstraniti plevel in na novo zasaditi), omejili z obrobo novo gredico in jo posejali z mešanico cvetočih rastlin za metulje B10, dopolnili bomo šolski sadovnjak s sajenjem 3 drevesc, starejše sadike zelišč dopolnili oz. nadomestili z novimi, posadili bomo kakšno zanimivo vrsto sadnega drevja oz. grmičevja, tudi okrasnega grmičevja (npr. višnjo, kutino, nešpljo, skorš, kodrasto lesko); poskrbeli za zimsko zaščito občutljivejših rastlin, spoznavali rastline in njih praktično uporabo ter pripravili nabor ‘izdelkov’, ki bi jih lahko v šoli pripravili; bolj načrtno kolobarili; zasadili visoko gredo, opazovali in prepoznavali drobne živali tal in žuželke ter druge živali in njihovo vlogo v naravi; rastline bomo zalivali s pomočjo zbiralnika vode in se pogovorili o pomenu vode ter načinih varčevanja z njo; vzgajali potaknjence z namenom poznejšega sajenja na šolski vrt in na domače vrtove otrok; gnojili z zeliščnimi gnojili, ki jih bomo pripravili sami; otoček z gozdnimi rastlinami obogatili z novimi rastlinami in ga opremili z oznakami rastlin;  spoznavali in uredili bomo nove možnosti za kakovostno preživljanje prostega časa s čutno potjo iz različnih materialov; sodelovali z bivšimi učenci šole; povabili na predavanje in/ali strokovni prikaz kakšnega strokovnjaka in morda ob tem sodelovali s krajani in širšim okoljem, kozolec na šolskem vrtu uporabili kot dodatno učilnico in območje vrta izkoristili za medgeneracijska srečanja, prireditve.

Sodelovali in povezovali se bomo s projekti UNESCO, zlasti z našim VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.«, ŠPAJZA 2, ŠOLSKA SHEMA ter drugimi, ob vsem tem pa bomo razvijali občutek za lepo in vredno v okolju, ljubezen, prijateljstvo in občudovanje ter željo po ohranjanju okoljskih vrednot; navajali se bomo na odgovornost, hvaležnost, spoštovanje zemlje in hrane ter vseh živih bitij; se vzgajali za solidarnost in razvijali empatijo ter sodelovanje med človekom in naravo.