VABILO K SODELOVANJU V NACIONALNEM UNESCO PROJEKTU

Pogosto dnevi kar bežijo mimo nas, ne da bi se prav zavedali, kaj nas obdaja in kaj imamo. Imamo sodobno tehnologijo, kot so računalniki, medmrežje ter pametni telefoni in prav je tako. Po drugi strani pa se nam kljub vsemu napredku dogaja, da se znanje in vedenje o naravi, rastlinskem svetu in zeliščih, ki se je v naših prednikih ‘nabiralo’ skozi leta, desetletja in stoletja, izgublja, pozablja in nezadržno propada. Dogaja se nam, da morda rastlino še poznamo, kaj več o njej pa ne vemo.

Da bi ta znanja in praktična vedenja, ki so še ostala, ohranili, potrebujemo rešitev.

Ta je navadno v mlajši generaciji, ki s svojo mlado in še neukalupljeno energijo zmore navdušiti ostale generacije in iztrgati pozabi vsaj košček našega zeliščnega bogastva.

Potek dela:

Z otroki se pogovorite o zeliščih, njihovem poznavanju zelišč in o samooskrbi. Pri tem lahko izberete različne motivacijske prijeme (književno delo, kratek film, risanko, članek v časopisu, prispevek v televizijskem dnevniku, problem …).

V domačem okolju se pri ljudeh, bogatih z znanjem o zeliščih (npr. babica, dedek, soseda, član/članica zeliščarskega društva …), učenci pozanimajo, katera zelišča so značilna za njihov domači kraj oz. pokrajino.

V območju šole/ vrtca/ … (na šolskem/ vrtčevskem/ … vrtu, v kotu dvorišča in/ali na okenski polici v učilnici) si uredite zeliščni kotiček. Prednost naj imajo zelišča iz domačega okolja. Če zeliščni vrt že imate, ga vzdržujte in po možnosti razširite z zasaditvijo katerega izmed zelišč iz domačega okolja – t. i. ‘plevelom’.

Izvajate dejavnosti, ki so kakorkoli povezane z zelišči (prednost imajo domača zelišča) in ohranjanjem starega, preizkušenega znanja o zeliščih iz domačega okolja in iskanjem posodobljenih receptov oz. pristopov pri ravnanju z zelišči. Učence skušajte vključiti ne le pri pouku, ampak tudi v razširjenem programu osnovnošolskega šolanja (v jutranjem varstvu, pri interesnih dejavnosti, neobveznih izbirnih predmetih in v podaljšanem bivanju).

Izvajajte dejavnosti na temo SODOBNA UPORABA ZELIŠČ. V njej lahko uporabite vse pridobljeno znanje o zeliščih (prednost imajo zelišča iz domačega okolja). Opišite postopek ter vse fotografirajte (lahko objavite tudi na spletni strani vaše šole/ vrtca/ …). Nam pa v mesecu aprilu pošljete v pdf-obliki kratko poročilo s fotografijo in izpolnjen evalvacijski obrazec.

 

Prijaviti se je potrebno jeseni, in sicer do 15. oktobra 2023, zaključek projekta pa bo na svetovni dan Zemlje, 22. aprila 2024.

 

PRIJAVNICA

EVALVACIJSKI OBRAZEC

POROČILO

 

Veliko novih doživetij pri odkrivanju starega.
Bodite radovedni!

Z USTVARJALNOSTJO IN INOVATIVNOSTJO DO PODJETNOSTI 

 

SPIRIT Slovenija želi finančno podpreti izvajanje aktivnosti na področju spodbujanja ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti za vsaj 3000 mladih in  doseči naslednje cilje: 

  • zagotoviti spodbujanje razvoja osebnostnih lastnosti, ki so pomembne za podjetnost: ustvarjalnost, samoiniciativnost, sprejemanje tveganja in odgovornosti…; 
  • oblikovati osnovna znanja in stike s poslovnim svetom in s tem razumevanje vloge ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti ter podjetništva za družbo;
  • spodbuditi razvijanje zavesti o podjetništvu kot družbeni kategoriji;
  • zagotoviti sodelovanje vseh deležnikov in celotne družbe, kar pomeni vključevanje osnovnošolcev in dijakov, staršev, učiteljev, podjetij, subjektov podpornega okolja za podjetništvo in lokalne skupnosti.

 

Izvajala se bo aktivnost (podjetniški krožek) po metodologiji “Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti”, ki bo potekala do 15. 11. 2022. Aktivnost je namenjena predvsem spoznavanju temeljnih mehkih veščin podjetnosti, kot so timsko delo, izkustveno učenje, ustvarjalnost, inovativnost pri uporabi virov, javno nastopanje ter reševanje problemov. Rezultat aktivnosti bo pripravljen poslovni model Canvas. 

V oktobru (12. 10. 2022) bo izvedena popoldanska aktivnost ZUIP (z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti) za spodbujanje razvoja lastne ideje osnovnošolcev. Aktivnost je namenjena sestavljanju ekip ter začetnemu razvoju poslovnih idej. V okviru aktivnosti se razvijajo podjetniške kompetence, kot so hitro prototipiranje, raziskava trga, intervjuji s kupci, izdelava spletnih strani, bliskovitega izračuna finančnega modela, razvoj poslovnega modela ter definicije arhetipa kupca in uporabnika. Oblikovane ekipe se bodo nato pripravljale na podjetniško tekmovanje POPRI, ki se bo odvijalo v spomladanskem času.

Pri vseh aktivnostih bo aktivno sodelovala tudi zunanja mentorica Urša Žorž, priznana podjetnica in organizatorka dogodkov.

Vodja projekta je Maruša Nared, pri projektu pa bo sodelovala tudi učiteljica Petra Mikše, ki je sodelovala že pri natečaju za naj podjetniški slogan za Podjetniški inkubator Postojna, na katerem je sta zmagali učenki naše šole.

 

Projekt financira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

 

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Plakat miru

Plakat miru Dean Cvijić Slo zmagovalec 2012

Mednarodni Lionsov natečaj za Plakat miru je vzpodbuda otrokom od 11. do 13. leta, da ustvarjalno izrazijo svoj pogled na mir, glavno poslanstvo Plakata miru pa je želja po miru in prijateljstvu med narodi, ki vsako leto združi več sto tisoč otrok širom sveta. Po besedah organizatorjev glavni namen akcije ni tekmovanje, ampak vzpodbuda k ustvarjalnem razmišljanju o miru.

Navodila za izdelavo plakata miru.

  1. Otroci morajo biti na dan 15. 11. stari vsaj 11 let, ne smejo pa še imeti 14 let. Stari so torej od 11 do 13 let.
  2. Format del je najmanj 33 x 55 cm in ne večji kot 50 x 60 cm.
  3. Avtor dela je lahko le posameznik, ne pa skupina udeležencev.
  4. Tehnika ni omejena, niso pa dovoljene lepljenke in večdimenzionalni izdelki. Likovna dela, izdelana s kredo, pastelnimi barvami in podobno, morajo biti ustrezno pripravljena in zaščitena, da se med prevozom ne bi poškodovala.
  5. Likovna dela morajo biti na upogljivem materialu, tako da je izdelek mogoče poslati v kartonskem tulcu.
  6. Besedilna sporočila v nobenem jeziku niso dovoljena.
  7. Rok za končanje likovnih del je 1. november.


Zaključek projekta Plakat miru 2013/14

Izmed vseh plakatov je bilo izbranih 43 izdelkov. Tričlanska žirija je izbrala tudi 3 najizvirnejše plakate, ki bodo zastopali našo šolo na državnem izboru.       Ostale izbrane plakate si lahko ogledate v spodnji galeriji. [coolEye...

read more

Plakat miru 2013/14

Učenci 6., 7. in 8. razreda smo  ustvarjali v okviru projekta Plakat miru. Letošnja tema je bila"Naš svet, naša bodočnost". Ob koncu meseca smo  izbrali tri plakate, ki so zastopali našo šolo. Plakati učenk : Lare Istenič, Tine Virant in Milice Dekić so se uvrstili na...

read more

Plakat miru 2012/13

  22. 3. 2013 je v Cankarjevem domu v Ljubljani potekala podelitev priznanj  projekta Plakat miru 2012/13. Nagrado za najlepšo risbo je prejel učenec 8. b razreda naše šole, Dean Cvijić. Nekaj utrinkov s podelitve nagrade si lahko ogledate Tukaj. Iskrene...

read more

Plakat miru

Delo Deana Cvijića, ki je nastalo v okviru letošnjega likovnega natečaja »Plakat miru«, je izbrano kot najboljše v slovenskem merilu in je že na poti na finalni izbor v ZDA. Pokrovitelj natečaja na OŠ  "Jožeta Krajca"  Rakek je bil LK-Ljubljana Tivoli....

read more

Plakat miru 2012

Mednarodni Lionsov natečaj za Plakat miru se je zaključil. Učenci 6., 7. in 8. razreda naše šole so ustvarili 51 izdelkov, med katerimi so bili najboljši trije poslani v nadaljnji izbor na državnem nivoju. Tam bodo izbrali najboljšega, ki bo predstavljen tudi na...

read more

Plakat miru

Mednarodni Lionsov natečaj za Plakat miru je vzpodbuda otrokom od 11. do 13. leta, da ustvarjalno izrazijo svoj pogled na mir, glavno poslanstvo Plakata miru pa je želja po miru in prijateljstvu med narodi, ki vsako leto združi več sto tisoč otrok širom sveta. Po...

read more

Projekt prostovoljstvo

ZAKAJ?prostovoljstvo2015_2016

  • Ker prostovoljstvo prinaša veselje, dobro voljo in občutek lastne vrednosti, tako uporabnikom kot prostovoljcem.
  • Ker spodbuja povezanost med ljudmi vseh starosti, tako znotraj generacije kot med različnimi generacijami.
  • Ker omogoča izkustveno učenje odgovornosti.
  • Ker aktivira veliko človeške energije za skupno dobro.
  • Ker razvija sočutje in posluh za potrebe soljudi.
  • Ker z občutkom smisla preganja brezvoljnost in apatijo.
  • Ker omogoča otrokom, ki imajo različne težave v razvoju, uveljavljanje na pozitiven in koristen način.
  • Ker spodbuja lastno iniciativnost mladih za delovanje na področjih, ki jih zanimajo.
  • Ker krepi socialne veščine mladih prostovoljcev in s tem izboljšuje medsebojne odnose.
  • Ker žlahti šolsko klimo.
  • Ker preprečuje in odpravlja nasilje v šolah.
  • Ker odpira jasen pogled na različna poklicna področja.
  • Ker sprošča in osvobaja od utesnjenih vedenjskih vzorcev.
  • Ker pomeni priložnost za pridobivanje novih znanj in nabiranje izkušenj na drugačen način.

Prostovoljci v AKCIJI

V tem tednu smo s prostovoljci obiskali Dom starejših v Cerknici in Varstveno-delovni center v Cerknici. Poleg tega, da smo se lepo imeli, smo s starostniki odigrali partijo ali dve igre Človek ne jezi se in se pogovarjali o tedenski aktualni temi - Rudolfu Maistru. V...

Prostovoljci in počitnice

Dragi prostovoljci in tisti, ki bi se želeli v prostovoljstvu še preizkusiti ... Bodite prostovoljni tudi med počitnicami, saj, kot pravi Kekec: PROSTA VOLJA JE NAJBOLJA! Imate več različnih možnosti. Naj vam ob zaključku ponudim dve: - obisk in druženje s starejšimi...

Prostovoljci v domu starejših

Tudi med počitnicami smo aktivni. V četrtek smo obiskali dom starejših in pomagali pri izvedbi tombole. Stanovalcem je tombola v veselje, radi se je udeležujejo in vsak si želi čim prej prečrtati vse številke na lističu. Anja, Katja, Breda, Katja in Erik so...

Soba SoDeLOvAnjA

Naši prostovoljci so ponovno v akciji. Poleg tega, da redno obiskujejo učence v podaljšanem bivanju (jim pomagajo pri domačih nalogah, oziroma se z njimi igrajo), bomo v sredo ponovno obiskali Dom starejših v Cerknici. V ponedeljek, 27. 1. 2014, pa bomo začeli z novo...

Interesna dejavnost prostovoljstvo

V tem šolskem letu smo začeli z interesno dejavnostjo PROSTOVOLJSTVO. Učencem od 1. - 5. razreda smo pomagali delati domače naloge v podaljšanem bivanju. Tako je Breda ob petkih pomagala učencem 2. in 3. razreda, ob sredah pa učencem 4. in 5. razreda. Katja Z. učencem...

 

Novo šolsko  leto je okrog in zopet je čas za SIMBIOZO GIBA IN SIMBIOZO SKUPNOST.

Osnovno izhodišče projekta SIMBIOZA GIBA je ponuditi primerno telesno vadbo oziroma različne aktivnosti za vse generacije, od  9 mesecev do 100+ let, pri čemer je ključna značilnost organiziranih brezplačnih rekreativnih in športnih aktivnosti ta, da temeljijo na medgeneracijskem sodelovanju in druženju ter prostovoljstvu.

Cilj projekta je ozavestiti ljudi o zdravem načinu življenja posameznika ter skozi spoznavanje in brezplačno udeležbo na različnih vadbah in športnih aktivnostih omogočiti medgeneracijsko sodelovanje, druženje in ustvarjanje. KDAJ? V mesecu maju.

Aktivnosti projekta SIMBIOZA SKUPNOST pa bodo potekale celo šolsko leto, od septembra 2022 do junija 2023. Aktivnosti bodo povezane s športom, kulturo, učenjem ročnih spretnosti, spoznavanju novih ljudi ter dobrodelnimi deli.
Tako bomo pošiljali nasmehe, ustvarjali, pisali pisma,  zbirali kilometre ter še mnogo drugega.
CILJ projekta je vzpostaviti aktivno mrežo proaktivnih organizacij po Sloveniji in tujini, ki spodbujajo medgeneracijsko sodelovanje in povezovanje, vseživljenjsko učenje in prostovoljstvo v lokalnem okolju. Koordinatorka simbioze bo v letošnjem letu učiteljica Špela Zalar.

Vseslovenski prostovoljski projekt Simbioz@ e-pismena Slovenija, v katerega je vključena tudi naša šola, zaganja motorje. Vrhunec projekta je jeseni, letos med 21. do 25. oktobrom, ko mladi prostovoljci učijo starejše občane, kako uporabljati računalnik in internet. Delavnice hkrati potekajo na različnih lokacijah po vsej Sloveniji, med drugim tudi v naši računalniški učilnici.

Nad projektom, ki temelji na medgeneracijski solidarnosti, so navdušeni tako mladi, ki se preko prostovoljstva učijo pomembnih življenjskih vrednot, kot starejši, ki s tem spoznavajo svet svojih otrok in vnukov ter se vključijo v vseživljenjsko učenje, ki zvišuje kakovost življenj mnogih. Organizatorji želijo nagovoriti mlade in starejše in jih spodbuditi, da sodelujejo pri projektu. Glavni namen Simbioze je omogočiti starejšim pozitivne izkušnje z računalniško tehnologijo, okrepiti njihovo samozavest in jih motivirati za nadaljnje učenje ter uporabo računalnika in interneta.

Prijave tako prostovoljcev kot starostnikov so potekale na vpisnih mestih po vsej Sloveniji, na brezplačni telefonski številki 040 940 888 in preko spletne strani www.simbioza.eu, za več informacij in pomoč pri prijavah pa so na voljo tudi info točke, prav tako po vsej Sloveniji.


Simbioza GIBA 2021: Izziv #2

Akcija Simbioza GIBA 2021 se nadaljuje ... 🙂 S tokratnim GIBAlnim izzivom vas vabimo v naravo. Prepustite se sprehodu po bližnjem gozdu v vaši okolici, opazujte, kako se podoba dreves in rastja spreminja, in dovolite naravi, da vas (p)ozdravi. V tokratnem GIBAlnem...

read more

Simbioza GIBA 2021: Izziv #1

Danes začenjamo z akcijo Simbioza GIBA 2021, ki tokrat poteka pod sloganom Za zdravje in dobro počutje -- gibamo skupaj, četudi smo narazen! Akcija poteka celoten mesec maj, začenši z današnjim dnem. Vsak teden vas čakajo zanimive dejavnosti v okviru štirih področij:...

read more

SIMBIOZA: Družinsko vrtičkanje

Bližajo se težko pričakovane počitnice, z njimi pa tudi pomlad in delo na vrtovih. V okviru projekta Simbioza, ki temelji na medgeneracijskem druženju, vas vabimo k prijetni počitniški domači nalogi, ki smo jo poimenovali DRUŽINSKO VRTIČKANJE. Več informacij si lahko...

read more

KUHARSKA KNJIGA 3. B

Učenci 3. b razreda smo v času šolanja na daljavo izdelali KUHARSKO KNJIGO. 🙂 V njej smo zbrali 10 receptov za slastne jedi, prispevali pa smo jih učenci in naša učiteljica. Knjigo vam ponujamo v branje in vam želimo obilo kuharskih užitkov. Pa DOBER TEK! :)...

read more

Vabilo k projektu SIMBIOZA

Pozdravljeni! Čeprav se zdi, da nam v teh dneh pozitivnih novic kar primanjkuje, ne smemo pozabiti na dobro voljo in prijetno počutje. Prihajajoči zimski dnevi in prazniki bodo letos drugačni – manj bo medgeneracijskega druženja ob peki piškotov, kolačev in drugih...

read more

Projekt ‘ŠOLSKI EKOVRT’

V šolskem letu 2020/2021 bomo na PŠ »Rudolfa Maistra« Unec deveto leto nadaljevali s projektom ‘ŠOLSKI EKO VRT’.

Glavni cilj projekta ostaja enak – trajnostno razvijanje lastnega šolskega ekološkega vrta, ki bo postal izkustvena praktična podpora izobraževalnega procesa.

V okviru pouka, podaljšanega bivanja in interesnih dejavnosti bomo še naprej po načelu trajnostnega kmetijstva skušali skrbeti in se učiti na šolskem vrtu: jeseni bomo pobirali morebitne pridelke z gredic in jih uporabili v prehrambene ali druge namene, skušali bomo vzpostaviti semensko banko z vedno večjim izborom eko semen, povezovali se bomo s projektom ŠPAJZA 2, v okviru katerega bomo skušali urediti skalnjak, cvetlični ‘senčni’ in ‘sončni’ del (prenoviti; izkopati trajnice, odstraniti plevel in na novo zasaditi), omejili z obrobo novo gredico in jo posejali z mešanico cvetočih rastlin za metulje B10, dopolnili bomo šolski sadovnjak s sajenjem 3 drevesc, starejše sadike zelišč dopolnili oz. nadomestili z novimi, posadili bomo kakšno zanimivo vrsto sadnega drevja oz. grmičevja, tudi okrasnega grmičevja (npr. višnjo, kutino, nešpljo, skorš, kodrasto lesko); poskrbeli za zimsko zaščito občutljivejših rastlin, spoznavali rastline in njih praktično uporabo ter pripravili nabor ‘izdelkov’, ki bi jih lahko v šoli pripravili; bolj načrtno kolobarili; zasadili visoko gredo, opazovali in prepoznavali drobne živali tal in žuželke ter druge živali in njihovo vlogo v naravi; rastline bomo zalivali s pomočjo zbiralnika vode in se pogovorili o pomenu vode ter načinih varčevanja z njo; vzgajali potaknjence z namenom poznejšega sajenja na šolski vrt in na domače vrtove otrok; gnojili z zeliščnimi gnojili, ki jih bomo pripravili sami; otoček z gozdnimi rastlinami obogatili z novimi rastlinami in ga opremili z oznakami rastlin;  spoznavali in uredili bomo nove možnosti za kakovostno preživljanje prostega časa s čutno potjo iz različnih materialov; sodelovali z bivšimi učenci šole; povabili na predavanje in/ali strokovni prikaz kakšnega strokovnjaka in morda ob tem sodelovali s krajani in širšim okoljem, kozolec na šolskem vrtu uporabili kot dodatno učilnico in območje vrta izkoristili za medgeneracijska srečanja, prireditve.

Sodelovali in povezovali se bomo s projekti UNESCO, zlasti z našim VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.«, ŠPAJZA 2, ŠOLSKA SHEMA ter drugimi, ob vsem tem pa bomo razvijali občutek za lepo in vredno v okolju, ljubezen, prijateljstvo in občudovanje ter željo po ohranjanju okoljskih vrednot; navajali se bomo na odgovornost, hvaležnost, spoštovanje zemlje in hrane ter vseh živih bitij; se vzgajali za solidarnost in razvijali empatijo ter sodelovanje med človekom in naravo.

V letošnjem šolskem letu se je naša šola pridružila projektu Korak k Sončku, ki ga razvija Zveza društev za cerebralno paralizo Slovenije. Zveza Sonček si prizadeva ustvariti takšno kulturno okolje, ki bo drugačnost v telesnih in intelektualnih sposobnostih sprejemalo brez vrednostnih predznakov.

Cilj projekta je predvsem sprejemati in razumeti vsakršno drugačnost, z namenom preprečevanja diskriminacije.

Na šoli se bomo tega lotili preko različnih dejavnosti, socialnih iger, pogovorov o različnosti, branja literature, seznanjanja otrok o posebnostih in tako naprej. Tudi vsak razred, vsaka skupina, nenazadnje tudi vsaka družina ima svoje značilnosti, drugačnosti, vsi pa moramo znati živeti drug z drugim in se sprejemati v svojih različnostih.

Več o Zvezi Sonček in projektu Korak k Sončku si lahko preberete na njihovi spletni strani https://www.soncek.org/domov/.

V letošnjem šolskem letu sodelujemo v projektu Pasavček. Osnovni namen projekta Pasavček je spodbuditi dosledno in pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev in pripetost otrok med vožnjo. Slogan projekta je Red je vedno pas pripet. V okviru projekta se izvajajo različne aktivnosti, ki namenjajo večjo pozornost varni vožnji otrok.

Program “Šola sobivanja” združuje projekte različnih področij trajnostnega razvoja (okoljsko, gospodarsko in kulturno). Cilj programa je razviti okolje, ki omogoča razvoj trajnostno naravnane, zdrave družbe.

V letošnjem šolskem letu se bomo na naši šoli aktivno vključili v tri projekte. Vsebine programa nagovarjajo in k sodelovanju vabijo učence od 1. – 9. razreda. Učitelji bodo z aktivnostmi obogatili učne vsebine pri pouku, razredne ure in dejavnosti v oddelkih podaljšanega bivanja.

 

  1. Varno v vrtec in šolo

Glavni namen projekta »Varno v vrtec in šolo« je preventivno ozavestiti najbolj ranljivo skupino v prometu. Cilji projekta so spodbujati učence k razmišljanju o varnosti v prometu, nadgraditi njihovo znanje in jih vzgajati v odgovorne udeležence prometa. Namen projekta je tudi ozaveščanje mladih o pomembni trajnostni komponenti.

  1. Spodbujamo prijateljstvo

Ustvarjalni projekt »Spodbujamo prijateljstvo« usmerja otroke k razmisleku o prijateljstvu. Z aktivnostmi krepimo zavedanje o pomembnosti dobrih medsebojnih odnosov in razvijamo socialne veščine. Namen je otroke spodbuditi k prijateljskim dejanjem in razvijanju dobrih odnosov z vrstniki.

  1. Ti meni danes, jaz tebi jutri

Projekt »Ti meni danes, jaz tebi jutri« otroke spodbuja k razmišljanju o odnosih s starejšimi in razvija čut za pomen medsebojnih odnosov. Hkrati se želi otroke, starše in zaposlene v ustanovah nasploh ozavestiti o pomenu socialnih odnosov, ki se kristalizirajo v medosebnih odnosih, odnosih do ranljivih skupin, okolja in narave.

 

Koordinatorica programa: Mirjam Hribernik Benčina