Svetovni dan filozofije, ki je potekal 16. 11. 2017, smo učenci in učitelji naše šole obeležili z različnimi dejavnostmi. Tematsko geslo letošnjega svetovnega filozofskega dneva se je glasilo Med resnico in lažjo, zato smo se prav laži in resnici tudi natančeje posvetili, ko smo želeli »filozofirati« po naše, torej po osnovnošolsko.

Učenci prve triade so se s filozofijo seznanili s pomočjo različnih zgodb iz slikanic, predvsem pa so spoznavali pojma laž in resnica, se pogovarjali o tem, če so se že kdaj zlagali in kako so se ob tem počutili, povedali so, kaj sploh pomeni, da se zlažeš. Spoznali so pregovore, povezane z lažjo, nazadnje pa so še ilustrirali zgodbico Laž in njen ženin Frana Milčinskega ali Rizibizi in laž Gaje Kos, ki so ju spoznali ob tej priložnosti.

Učenci višjih razredov so obravnavali zgodbe na teme resnica, laž, solidarnost, paradoks, vzajemna pomoč, ljubezen, delo, sreča, altruizem, potreba … Besedila smo učitelji črpali pri francoskem avtorju Michelu Piquemalu, ki zbira in prireja zgodbe iz svetovne kulturne zakladnice z namenom približati filozofijo otrokom.

Naši učenci so se izkazali kot nadebudni mladi filozofi; v skupinah so se posvečali vprašanjem, na katera ne moremo odgovoriti pravilno ali napačno, pač pa samo različno. Pri uri angleščine pa so devetošolci o laži in resnici »filozofirali« kar v angleškem jeziku.

Upamo, da smo z obeležitvijo svetovnega dneva v katerem izmed učencev zanetili iskrico zanimanja za filozofske teme, nedvomno pa je bila to priložnost, da ponovno ozavestimo pomembne vrednote našega vsakdana, kot so resnica, iskrenost in poštenje.

Spodaj si lahko ogledate nekaj utrinkov.