V četrtek, 28. maja, smo se učenci, ki so se na mednarodnem otroškem likovnem natečaju Svetloba po mnenju naše učiteljice likovne umetnosti najbolje odrezali, odpravili za dva dni v Prago.

Po celodnevni vožnji smo prispeli v dijaški dom, kjer smo se namestili in imeli večerjo. Že zjutraj naslednji dan smo obiskali Osnovno šolo Lupacova, kjer so nas prijazno sprejeli in nam razkazali svojo šolo. Po kosilu smo se skupaj z učenci prvega razreda te šole povzpeli na Vitkov hrib in videli največji bronasti kip v Evropi – kip jezdeca, ki prikazuje Jana Žižka. Isto popoldne smo obiskali tudi televizijski stolp s kipi dojenčkov, ki se vzpenjajo po njem. Sledil je še ogled drugih značilnosti Prage: cerkev sv. Prokopa, praška palača, cerkev Svetega srca, ki je delo slovenskega arhitekta Jožeta Plečnika, in Karlov most.

Naslednji dan smo se z avtobusom odpeljali iz Prage v vasico Lidice, ki ima bogato preteklost iz druge svetovne vojne. Hitler je namreč takrat zaradi atentata na enega izmed njegovih guvernerjev ukazal to in še eno vas porušiti do tal, moške pobiti, ženske in otroke poslati v taborišča, nekaj otrok pa so razdelili nemškim družinam. V muzeju  smo lahko videli, kaj se je v Lidicah dogajalo med drugo svetovno vojno.

V spomin na te dogodke so letos v Lidicah ponovno  organizirali  mednarodni otroški likovni natečaj. V tamkajšnji  galeriji smo si lahko ogledali vse nagrajene slike iz vsega sveta, predvsem  iz Evrope in  Azije. Med njimi sta bili tudi dve naši nagrajeni sliki, in sicer izdelka Saša Kebeta in Gašperja Homovca.

V soboto zvečer smo se z avtobusom odpeljali nazaj domov.

Pa vtisi? Teh je bilo veliko in mislim, da lahko za vse udeležence rečem, da si bomo ta izlet zagotovo zapomnili kot zanimivo, zabavno in neponovljivo izkušnjo, za kar se zahvaljujemo obema učiteljicama – Petri Mikše in Lei Sterle, ki sta nas spremljali, šoli Lupacova in naši vodički, gospe Heleni Poche.