Zaključeni projekti
Osnovni podatki o projektu
- Naziv projekta: ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA IN PRENOS IN UPORABA STARIH ZNANJ V DANAŠNJI DAN
- Akronim: ŠPAJZA 2
- Tematsko področje: EKSRP – VARSTVO OKOLJA IN OHRANJANJE NARAVE
Partnerji projekta
- VP: MIHAELA KLANČAR, NOSILKA DOPOLNILNE DEJAVNOSTI NA KMETIJI
- P2: KOVŠCA PETER, ČEBELAR
- P3: OSNOVNA ŠOLA NOTRANJSKI ODRED CERKNICA
- P4: OSNOVNA ŠOLA HEROJA JANEZA HRIBARJA STARI TRG
- P5: OSNOVNA ŠOLA JOŽETA KRAJCA RAKEK
Aktivnosti operacije:
- Projekt ŠPAJZA 2 se izvaja v okviru programa LAS Notranjska in temelji na ukrepu ozaveščanja o pomenu varovanja okolja ter izvajanje aktivnosti, ki prispevajo k ohranjanju tega. Je nadaljevanje že zaključenega projekta. Vodilni partner je Mihaela Klančar, nos. dop. dej. na kmetiji. Projekt zajema aktivnosti, ki vplivajo na višjo ozaveščenost prebivalcev območja o varstvu okolja ter ohranjanju naravne in kulturne dediščine. Izvajal se bo od 1. 6. 2020 do 30. 6. 2021 v občini Cerknica in Loška dolina. Vanj so vključeni prebivalci vseh teh občin LAS Notranjska in ostali naključni zainteresirani, ki želijo uporabljati lokalne pridelke in/ali se naučiti pripravo jedi iz ekološko pridelane hrane lokalnega izvora ali želijo spoznati in se naučiti starih znanj in vedenj.
Glavno vsebinsko področje je Pomen lokalne kmetijske pridelave in predelave, pomen kratkih verig, pomen zdravega načina življenja, pomen ohranjanja starih znanj in vedenj z dodanimi novimi vedenji. Poleg partnerja Petra Kovšca (čebelarja ) so kot partnerji v projektu tudi Zavod ORON, Društvo biodinamikov Notranjska in osnovne šole iz Cerknice, Starega trga in Unca. V svoje šolske programe bodo šole vključile aktivnosti, s katerimi bodo učenci pridobili nova vedenja in znanja o pomenu uporabe lokalno pridelane, zdrave, neprocesirane hrane, o pomenu zdravega, aktivnega načina življenjskega sloga. Vsaka šola bo izvedla dejavnosti glede na svoje pogoje in način dela, vsem pa bo skupna enaka vsebina. Aktivnosti projekta bodo ostale stalnica v njihovem programu. Zavod ORON bo poskrbel za izvedbo produkcije 10 TV-prispevkov. Društvo biodinamikov bo aktivno delovalo na izvedbi dejavnosti v šolskih načrtovanih aktivnostih, izvedbi delavnic ter skrbelo za koordinacijo in promocijo pri izvedbi zastavljenega projekta.
Že izvedene aktivnosti:
Na šolskem vrtu PŠ Unec bo projekt zajemal 5 delavnic, katerih namen je ureditev šolskega vrta, da bi ta postal odprta učilnica v naravi. Aktivnosti, ki potekajo že od junija 2020, se zaključujejo v 1. fazi. Do zdaj smo pri vsaki delavnici uspeli izvesti sledeče:
- delavnica: Skalnjak – suh vodni motiv: najprej je g. hišnik Bojan posekal previsoko cipreso, učenci so območje skalnjaka očistili; izkopali so trajnice, umaknili skale – kamne.
- delavnica: Cvetlična greda: učenci so obe gredici, ki sta predvideni za sončni in senčni del očistili grobih plevelov. Sejančke sirijskih hibiskusov, ki so se razrasli pod grmičkom, so posadili v lončke in jih skupaj z nekaj izkopanimi trajnicami posadili na gredici ‘Drevesnica’. Nekaj tja posajenih trajnic bomo lahko uporabili tudi za poznejšo zasaditev. Članica Društva Biodinamika Notranjska pa je obrezala močno razrasla grmička sirijskega hibiskusa.
V sklopu 2. faze je mentorica vrtnarskega krožka poskušala očistiti cvetlično senčnato gredico trajnih plevelov (slak), delov korenin ter gomoljev izkopanih trajnic (maslenic in perunik) ter čebulic (narcis, zvončkov). Na pomoč je tudi tokrat prišla članica Biodinamike Notranjska, ga. Martina Mramor. Izkopati je bilo potrebno tudi kar nekaj večjih grmičkov sejančkov sirijskega hibiskusa. Enega je ga. Martina tudi posadila. Poleg je postavila še količek, ki bo drevescu začasno nudil oporo. Okrog je posadila tudi nekaj izkopanih čebulic. Fotografije. Cvetlično senčnato gredico bo v prihodnosti potrebno očistiti še do konca, spomladi izkopati trajni rman ter jo pripraviti na 3. fazo – zasaditev, ki bo tudi za učence bolj zanimiva, spodbudna in vesela. - delavnica: Zeliščni vrt: tukaj smo zaenkrat le porezali preveč razrasle rastline, ki so segale na potke in ovirale hojo.
- delavnica: Sadno drevje: g. hišnik Vilko in mentorica vrtnarskega krožka sta izkopala luknje za sadno drevje. V jesenskem saditvenem obdobju, po 1. novembru 2020, nameravamo posaditi dve sadni drevesi, v spomladanskem pa še eno. Ob izkopanih jamah so učenci opazovali travno rušo, zemlji živico in mrtvico ter izkopane predmete.
Po 1. novembru 2020 smo udeleženci v projektu ŠPAJZA 2 (v okviru programa LAS Notranjska) pričeli z 2. fazo.
Na PŠ »Rudolfa Maistra« Unec smo na martinovo, 11. 11., v jesenskem saditvenem obdobju zasadili 2 sadni drevesci: jablano TOPAZ in češnjo BURLAT. Ti dve sadni vrsti nam je, glede na podnebne razmere, nadmorsko višino, rodovitnost zemlje (…), predvsem pa čas obiranja sadežev v času, ko so učenci prisotni, svetoval vodja Poskusnega sadovnjaka Kmetijskega inštituta Slovenije na Brdu pri Lukovici, g. Roman Mavec. Na poslani skici šolskega vrta nam je tudi označil lokacijo, kjer naj bi posadili drevesa. (Spomladi bomo posadili še eno drevo, za katero je bolj ustrezno spomladansko saditveno obdobje.)
Na žalost pri saditvi zaradi znanih razmer učenci niso bili prisotni, bila pa sta zelo aktivna učiteljica, ga. Katja Tekavec in g. hišnik Vilko.
Potrebovali smo:- ustrezni sadiki (veliko glavnih in lasastih korenin in dobro zaraščeno, nič počeno cepljeno mesto),
- količek za oporo,
- mrežo,
- organsko gnojilo – približno 1 kg na drevesce,
- vrvico za privezovanje k opori,
- mrežo (gosto pletivo) pred srnjadjo, zajci – 2-krat po 1m x 30 cm.
V sadilni jami, ki sta bili izkopani že v oktobru, smo po postopku sajenja najprej posadili jablano, nato pa še češnjo.
- delavnica: Gredica ‘Divja trava’: na površini, kjer je stala visoka greda ‘Ključavnica’ iz žledoloma 2014, smo v juniju oblikovali gredico, ki smo jo omejili s cementnimi strešniki. Jeseni smo odstranili plevel in odvečno zemljo iz gredice dodali v novo visoko gredo (oblikovano v juniju 2020). Na očiščeno gredico smo kot zastirko položili zeleno gnojenje iz visoke grede (ajdo in borago).
Pri vseh aktivnostih je bdela nad nami in nam s strokovnimi nasveti pomagala članica Društva Biodinamika Notranjska, ga. Martina Mramor. Učenci so se seznanjali z različnimi vrtnimi orodji, se učili rokovati z njimi, spoznavali so različne trajnice in plevele, se učili izbrati pravilno velikost lončka glede na velikost rastline, opazovali so tudi drobne živali tal. Oblikovali so si kritičen in samokritičen odnos do opravljenega dela ter se urili v vztrajnosti.
Cilji projekta:
Projekt ŠPAJZA 2 je osnovan na strateškem cilju Strategije lokalnega razvoja za LAS Notranjska v obdobju od 2014–2020 kot višja ozaveščenost prebivalcev območja o varstvu okolja ter ohranjanju naravne in kulturne dediščine
Specifični cilji projekta:
- ozaveščanje o pomenu zdravega, aktivnega načina življenja
- prenos starih znanj in vedenj v današnji dan, uporaba novih vedenj
- povečanje obstoječe ponudbe
- izobraževanje potrošnikov
- izobraževanje mladih skozi šolske, obšolske in prostočasne dejavnosti
- pomen varovanja okolja;
- pomen lokalne pridelave in predelave hrane;
- pomen kmeta kot pridelovalca hrane, in čebele, ki je tesno povezana s kmetijstvom in pridelavo hrane;
- razumevanje koristi uživanja priporočenih živil iz lokalnega okolja.
Zastavljene cilje operacije bomo dosegli:
- kupljena bo nova/dodatna oprema, s katero bosta partnerja kvantitetno in kvalitetno povečala svojo ponudbo,
- vzpostavljena bo nova izobraževalna točka
- zasajen bo nov trajni nasad šipka,
- izvedena bo promocija projekta,
- Izvedene bodo izobraževalno/praktične aktivnosti za starejše in mlajše.
Povezave:
https://ec.europa.eu/agriculture/rural-development-2014-2020_sl
https://www.program-podezelja.si/sl/
Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja: Evropa investira v podeželje.
Projekt ŠPAJZA 2 – 3. faza, delavnica 5
Za našo zadnjo delavnico v okviru projekta Špajza 2 smo z učenci 1. in 2. razreda v podaljšanem bivanju posejali mešanico semen trav, ki privabljajo metulje. Najprej smo gredici odstranili zastirko ter plevel. Pograbili smo zemljo ter v gredico enakomerno raztresli...
Projekt ŠPAJZA 2 – 3. faza, delavnica 3
Naš šolski zeliščni vrt je zelo raznolik z različnimi dišavnicami, zelišči ter trajnicami, pa vendar smo v sklopu projekta Špajza 2 z učenci 1., 2. in 3. razreda v gredico posadili zelo nizek miniaturni timijan (Thymus serpyllum »Coccineum Minor«), ki smo ga pridobili...
Projekt ŠPAJZA 2 – 3. faza, delavnica 2
Sončni del šolske cvetlične gredice je že v jeseni očistila trajnih plevelov učiteljica Marta Čuk, z učenci prvega in drugega razreda pa smo sedaj v podaljšanem bivanju v pripravljen prostor posadili različne, za sončno lego primerne, rastline. Gredico smo...
Projekt ŠPAJZA 2 – 3. faza, delavnica 2
Tokrat je na vrsto prišla senčna gredica, ki jo krasi bogat sirijski hibiskus. Z učenci prvega in drugega razreda ter z učiteljico Marušo Hribar smo pod hibiskus posadili hoste, ki jih je darovala učiteljica Marta Čuk. Učenci so pri delu zelo uživali in se zraven...
Projekt ŠPAJZA 2 – 2. faza, delavnica 1
V mesecu maju, ko nam je vreme dopuščalo, smo v suh vodni motiv posadili različne rože. Pomagala nam je gospa Martina Mramor iz društva Biodinamikov ter učiteljica Maruša Hribar. Otroci prvega ter drugega razreda so rože obilno zalili, v vmesna mesta pa so podtaknili...
ŠOLSKI EKOVRT
Pri zasaditvi ognjiča (Calendula officinalis) so 10. 5. 2021 sodelovali učenci podaljšanega bivanja tretjega razreda in učenci vrtnarskega krožka. Najprej so učenci gredico pograbili, nato pa so posadili ognjič v okviru projekta ŠOLSKI EKOVRT. Učenci so ognjič tudi...
Projekt ŠPAJZA 2 – 2. faza, delavnica 1
Na spodnji povezavi si lahko ogledate prispevek sajenja asimine z dne 18. 3. na PŠ Unec, ki ga je posnela TV hiša Oron v okviru projekta Špajza 2. https://youtu.be/CbOfRdl4sHA
Projekt ŠPAJZA 2 – 2. faza, delavnica 1
Danes smo z g. Vilkom Drobničem ter g. Damirjem Pircem dokončali suh vodni motiv v gredici bivšega skalnjaka. Na sredini gredice smo oblikovali suho rečno strugo, zemljo pokopali - jo poglobili, površino zaščitili z vrtnim filcem ter vanjo nasuli prodnike. Da...
Projekt ŠPAJZA 2 – 2. faza, delavnica 1
Površino, kjer je bil skalnjak, smo nameravali v pozni jeseni (po 1. novembru) učenci podaljšanega bivanja pod vodstvom učiteljice in članice društva Biodinamikov natančno očistiti trajnih plevelov ter ostankov korenin posekane ciprese, kar pa nam je preprečila...
Projekt ŠPAJZA 2 – 2. faza, delavnica 4
V okviru projekta smo 18. marca skupaj z učenci ter učiteljicami Podružnične šole Unec posadili asimino, katere zasaditev je posnela tudi TV-hiša Oron. Gospa Martina Mramor iz društva Biodinamikov je z nami podelila svoje bogato znanje o tovrstnem drevesu, potem pa...
Mladi kreativni potenciali – Kreativni +
Šola v projektu sodeluje skupaj z zavodom ORON in pod okriljem LAS Notranjska. V okviru projekta se izvaja medijski krožek, v katerem sodelujejo učenci od 6. do 9. razreda. Zavod ORON je kot vodilni partner zagotovil novo tehnološko opremo za izvedbo krožka, pa tudi mentorja, gospoda Mitjo Razdriha.
Učenci spoznavajo celoten proces, ki je potreben za ustvarjanje oddaje. Najprej so seveda spoznali opremo in se jo naučili uporabljati. Docela so spoznali postopek snemanja intervjuja, pri tem pa so si pomagali z resnično nepecenljivimi nasveti našega mentorja, gospoda Mitje Razdriha.
Delovanje krožka smo združili z Vrtnarskim krožkom: posneli smo delo otrok na šolskem vrtu na Uncu. Posnetke, skupaj s posnetki razstave “Kdor seje, ta žanje: šolski vrtovi na Notranjskem” so starejši udeleženci zmontirali in nastal je posnetek, ki služi kot virtualni sprehod po razstavi.
Nacionalni UNESCO projekt VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.« se je za letos zaključil
V času od 22. 9. 2021 do 22. 4. 2022 je 20 različnih vzgojno-izobraževalnih ustanovah po celi Sloveniji potekal nacionalni UNESCO projekt VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.«.
Letošnja tema je bila Zeliščni pripravki.
Vzgojno-izobraževalne ustanove so ob koncu projekta poslale kratka poročila:
- BC NAKLO sivka, zeliščni čaj
- CENTER ZA USPOSABLJANJE ELVIRA VATOVEC STRUNJAN
- GIMNAZIJA JOŽETA PLEČNIKA
- OŠ CVETKA GOLARJA LJUTOMER
- OŠ ČRNA NA KOROŠKEM
- OŠ FRANA KRANJCA CELJE
- OŠ HINKA SMREKARJA
- OŠ JOŽETA KRAJCA RAKEK, dejavnost 2, dejavnost 3
- OŠ KRIŽE
- OŠ LESKOVEC PRI KRŠKEM PODRUŽNICA VELIKI PODLOG
- OŠ LESKOVEC PRI KRŠKEM
- OŠ MIREN
- OŠ SOSTRO
- OŠ SPODNJA IDRIJA
- OŠ SVETI TOMAŽ
- OŠ TURNIŠČE
- PRVA OS SLOVENJ GRADEC
- VRTEC PEDENJPED
- VRTEC SEŽANA ENOTA MATERIJA
- VRTEC SEŽANA
Vsem sodelujočim najlepša hvala.
PROJEKT LINPILCARE
Z mednarodno konferenco, ki je od 24. do 26. avgusta 2017 potekala v Ljubljani, smo zaključilo dvoletno sodelovanje v projektu LINPILCARE, ki ga je v Sloveniji vodil Zavod RS za šolstvo. Na mednarodni konferenci smo poglabljali znanja o tem, kako v svojem okolju vzpostaviti učečo se skupnost, raziskovati lastno prakso in iskati strategije za izboljšanje ter kako si pri svojem delu pomagati z znanstvenimi raziskavami.
O PROJEKTU
To LINk Practitioner Inquiry (via profesional Learninh Communities) with results of Academic Research, to support teacher and schools in Evidence based work
POVEZATI UČITELJEVO SAMORAZISKOVANJE, UČNO SKUPNOST in ZNANSTVENE RAZISKAVE ZA Z DOKAZI UTEMELJENO UČENJE
LINPILCARE je mednarodni projekt v okviru Erazmus+
Konzorcij strateških partnerjev:
- VSKO Bruselj
- Univerza Tartu Estonija
- Fontys Eidhoven in Tilburg Nizozemska
- ZRSŠ Slovenija
- Almada Forma Portugalska
- Dene Magna Velika Britanija
CILJI PROJEKTA
- Izdelati nov konceptualni referenčni okvir in ga podpreti z zbirko kakovostnih orodij za razvoj spretnosti: gradivi, primeri, instrumenti, protokoli, dostopi do akademskih raziskav.
- Razširjati novi okvir in orodja z moduli in seminarji.
- Raziskovati lastno prakso kot prvi korak do poučevanja z metodami, katerih učinkovitost je znanstveno dokazana (evidence-based oz. evidence-informed EB).
- Stimulirati praktike, da svoje ugotovitve primerjajo z akademskimi.
- Ponuditi protokole za začetek dela v učnih skupinah kolegov (protokoli vodijo v tiste aktivnost, ki omogočajo, da se nekaj zgodi…).
- Podpirati pridružene šole pri poučevanju na temelju podatkov/dokazov.
3 STEBRI
- UČITELJEVO RAZISKOVANJE LASTNE PRAKSE
- UČEČE SE SKUPNOSTI KOLEGOV
- DOSTOPNOST ZNANSTVENIH RAZISKAV
NAŠE DELO V OKVIRU PROJEKTA
Skozi cilje in stebre projekta je tim na naši šoli spodbujal višje nivoje bralne pismenosti. Ob zaključku projekta smo izdali tudi ZBORNIK – Nabor nalog, ki spodbujajo in preverjajo različne nivoje bralnega razumevanja.
LINPILCARE_poročilo po prvem letu sodelovanja
LINPILCARE_poročilo po drugem letu projekta
24. – 26. AVGUST 2017 MEDNARODNA KONFERENCA V LJUBLJANI
Na konferenci smo bili deležni izjemnega programa (http://linpilcare.eu/images/WEBMASTER/Documents/SLO_CONF/Linpilcare_Program.pdf) skozi katerega smo poglabljali znanje o treh stebrih projekta in kako to znanje najbolje vnesti v našo prakso. Zelo smo bili počaščeni, da nas je nagovorila dr. Nancy Fichtman Dana (College of Education, University of Florida), ki se z raziskovanjem lastne prakse ukvarja že vrsto let in je avtorica več knjig s tega področja. Njen nastop je bil navdihujoč in poln napotkov o tem, zakaj je raziskovanje lastne prakse tako zelo pomembno.
Na konferenci smo predstavili tudi delo učeče se skupnosti na naši šoli in bili za dobro delo nagrajeni z vzpodbudnimi besedami in pozitivnimi mnenji. Dr. Nancy Dana nam je čestitala in nam zaželela nadaljnje dobro delo ter uspešno raziskovanje lastne prakse.
Llinpincare_presentation template_Tjaša Prudič
Koordinatorica projekta Tjaša Prudič
Gradivo iz projekta SPODBUJANJE BRALNE PISMENOSTI UČENCEV OSNOVNIH ŠOL V LJUBLJANSKI REGIJI
Rezultat našega dela v šolskem letu 2013/2014, si lahko ogledate na naslednji povezavi:
ZBORNIK_projekt Bralna pismenost
OPERATIVNI NAČRT_OŠ Jožeta Krajca Rakek_2014.2015
Rezultat našega dela v šolskem letu 2014/2015, si lahko ogledate na naslednji povezavi
PP predstavitev
Mednarodno sodelovanje s švicarsko šolo ISZL
Od aprila 2015 do junija 2017 smo bili vključeni v mednarodno sodelovanje s šolo ISZL iz Švice (International School of Zug und Luzern, http://www.iszl.ch/). V projektu sta sodelovali dve generaciji naših osmošolcev (šol. leto 2015/16 in 2016/17). Gre za mednarodno šolo, kjer poteka pouk v angleščini, vendar se učenci učijo tudi nemščino, saj se šola nahaja v nemškem jezikovnem območju.
Naši učenci so s svojimi sovrstniki iz Švice navezali stike preko različnih elektronskih medijev – na ta način so spoznavali drug drugega, predstavljali svojo državo, šolo, način življenja, kulturo, običaje in jezik. Cilj našega sodelovanja je bil – s pomočjo angleščine in nemščine kot jezikov sporazumevanja – navezovati stike s sovrstniki iz tujine, spoznati druge svetovne kulture, postati mednarodno bolj ozaveščeni in tolerantni … Spodbuditi smo jih želeli, da angleščino in nemščino uporabijo kot jezik sporazumevanja v vsakodnevnih življenjskih situacijah.
V obeh šolskih letih smo naše sodelovanje s švicarsko šolo podkrepili še z obojestransko izmenjavo – najprej z našim obiskom Švice, nato pa smo se izkazali še v vlogi gostiteljev švicarskih učencev pri nas. Učenci so doživeli in spoznali marsikaj novega, navezali nove stike, za katere upamo, da se bodo ohranili, predvsem pa si pridobili veliko novih neprecenljivih izkušenj.
Izmenjava s Švicarji
V sredo zvečer, 17. maja 2017, smo se učenci osmega razreda skupaj s tremi učiteljicami odpravili na izmenjavo v Švico. Vožnja je trajala približno 13 ur, v Švico smo prispeli ob 9.20 dopoldne. Vožnja je bila naporna, a kljub temu polna zabave in novih izkušenj. Na...
Uspešno izpeljan tudi drugi del mednarodne izmenjave
V preteklem tednu smo izpeljali še drugi del letošnje mednarodne izmenjave. Štiri dni smo na šoli in na svojih domovih gostili švicarske učence, ki so z našimi osmošolci sodelovali v sklopu mednarodne izmenjave učencev in Unesco projekta Spoznavam preteklost, razumem...
Zadnji dan v Švici
Z vzponom na goro Rigi se je zaključila naša štiridnevna izmenjava v Švici. Gora nas je izredno navdušila, čeprav nas je na vrhu pričakala gosta megla. Sčasoma se je umaknila, tako da smo lahko uživali v razgledu na jezera, mesta, polja, gozdove in Alpe. Na gori smo...
Sončni pozdravi iz Švice
Današnji dan je za nas potekal različno. Nekateri učenci so se udeležili aktivnosti, za katere so poskrbele družine gostiteljice, drugi pa smo se srečali na prireditvi šole ISZL 'International day'. Družine, katerih otroci obiskujejo šolo ISZL, so svojo matično državo...
Utrinki iz Švice
V Švici smo v teh dveh dneh doživeli že marsikaj lepega - spoznali smo se z vrstniki in njihovimi družinami, spoznavamo različne kulture in drugačen način življenja, prisostvovali smo pri pouku, imeli piknik ob jezeru, danes pa smo si ogledali znamenitosti Züricha....
Pozdrav iz Švice
Obveščamo vas, da smo srečno prispeli v Švico. Vožnja je bila sicer dolga in naporna, vendar zabavna. Vreme nam je zaenkrat naklonjeno, učenci pa se že družijo s svojimi sovrstniki. Učenci 8.a in učiteljice spremljevalke
Osmošolci odhajajo na izmenjavo v Švico
V sredo zvečer, 17. maja 2017, odhajajo naši osmošolci na izmenjavo v Švico. Naši gostitelji bodo učenci 9. razreda Mednarodne šole ISZL iz Hünenberga. V Švico potujemo z nočnim vlakom, kar bo zagotovo lepo doživetje. V štirih dneh gostovanja nas čaka veliko...
Miklavžev sejem bil je živ … tudi za nas
V soboto, 3. decembra 2016, je v Mercator centru v Cerknici ter na Rakeku pred pošto potekal Miklavžev sejem. Na njem se je uspešno predstavila tudi naša šola – OŠ »Jožeta Krajca« Rakek. Obiskovalcem sejma smo ponudili voščilnice, magnetke, novoletne aranžmaje ter...
Vabljeni na Miklavžev sejem
V soboto, 3. 12. 2016, bo potekal Miklavžev sejem, in sicer v dopoldanskem času v Mercator centru v Cerknici, od 15. ure dalje pa pred pošto na Rakeku. Tudi naša šola se bo predstavila na sejmu - pod vodstvom mentoric smo izdelali novoletne voščilnice in magnetke,...
Akcija zbiranja starega papirja v začetku oktobra
Od torka, 4. oktobra, do četrtka, 6. oktobra 2016, bomo organizirali prvo akcijo zbiranja starega papirja v tem šolskem letu. Kontejner bo postavljen na makadamskem parkirišču pri OŠ Rakek. Organizatorji akcije so naši osmošolci (s svojima mentoricama), ki letos...
Projekt “Švedska”
Tretja generacija mednarodnega sodelovanja s Švedsko, 2017–2018
V šolskem letu 2017/18 se lahko učenci sedmega in osmega razreda vključijo v pripravo na mednarodno izmenjavo učencev s Švedsko. Sodelovali bomo z osnovno šolo Grindskolan iz Norrtälja na Švedskem. Učenci bodo pri interesni dejavnosti pripravljali gradiva, s katerimi bodo svojim vrstnikom na Švedskem poskušali čim bolje predstaviti sebe in življenje pri nas, našo državo, kulturo, tradicijo, navade, jezik in še kaj. Fotografirali bodo, snemali video, ustvarili filmček, zbrali zanimive pisne prispevke in predstavitve. Aktivno bomo zbirali sredstva za mednarodno izmenjavo: organizirali bomo akcijo zbiranja starega papirja, izdelovali bomo ustvarjalne in uporabne izdelke in jih ponudili na Miklavževem sejmu ter pripravili nastop z gostom. Decembra bomo krajane povabili na prireditev Prihod luči po švedski tradiciji praznovanja praznika svete Lucije. Pripravljali se bomo na sprejem švedskih vrstnikov, ki bo prvi teden junija 2018 na Rakeku, ter potovanje na Švedsko v začetku naslednjega šolskega leta.
Druga generacija mednarodnega sodelovanja s švedsko šolo, 2014–2016
Po vzajemni mednarodni izmenjavi naših učencev in učencev švedske šole Roslagsskolan ‘Roden’ septembra 2013, in zaključku sodelovanja ‘prve generacije’ učencev, ki so se spoznavali s švedskimi vrstniki, se tega v novem šolskem letu lotevajo učenci letošnjih osmih razredov. Drug drugemu bodo predstavili sebe, svoje domače okolje, deželo, način življenja. Za komunikacijo bodo uporabljali angleščino in uporabljali moderno tehnologijo. V sklopu novega dvoletnega obdobja mednarodnega sodelovanja si ponovno želimo, da bi nas švedski vrstniki obiskali na Rakeku, načrtujemo pa tudi povraten obisk.
Učenci 8. razredov se vključujejo v projekt mednarodne izmenjave učencev, 2012–2014
Na predlog Slovensko-švedskega društva se je naši šoli ponudila priložnost sodelovanja s švedsko osnovno šolo Roslagsskolan “Roden” iz občine Norrtälje, približno 70 km severno od Stockholma. Učenci so že vzpostavili prve stike, v prihodnje pa se bomo podrobneje spoznavali, drug drugemu predstavili svoj vsakdan, način življenja, bližnjo okolico, domovino, običaje ipd. Vrhunec projekta bo letošnje gostovanje švedskih vrstnikov, ki ga načrtujemo že v začetku junija. Naši učenci bodo švedske vrstnike za nekaj dni sprejeli v svoje domove; dopoldne se nam bodo pridružili pri pouku, popoldne pa jim bomo razkazali lepote Slovenije. V naslednjem šolskem letu bodo naši učenci obiskali svoje švedske vrstnike na njihovih domovih in njihovi šoli.
V projekt se vključujeta oba 8. razreda, gospa ravnateljica, razredničarki 8. a in 8. b in učiteljica Jolanda Cerkvenik, pa tudi ostali delavci šole. Na roditeljskem sestanku, 10. decembra, sta predstavnika Slovensko-švedskega društva gospod Janez Bajt in gospod Miro Brumat staršem in učencem približala idejo projekta ter švedske vrstnike. Društvo bo šoli skozi celotno obdobje trajanja projekta nudilo pomoč in podporo.
Nadejamo se vzpostaviti pristne stike z vrstiki iz oddaljene evropske države, pridobiti nepozabne izkušnje in veselimo se izmenjave.
Prihod luči – video posnetek prireditve
https://youtu.be/Bo8v4jdikOU https://youtu.be/wMoQow9JmwU
Prihod luči
Predpraznična prireditev Prihod luči je tudi to leto ponudila lepo doživetje. V prazničnem programu so sodelovali otroški in mladinski pevski zbor pod vodstvom učiteljice glasbe Tine Matičič, ki je pripravila celoten glasbeni program. Nastopili so tudi Eva Ivančič s...
Prireditev ‘Prihod luči’
Dragi učenci, spoštovani starši! Vljudno vas vabimo na predprazničen koncert šolskih pevskih zborov in učencev glasbenikov, ki bo v četrtek, 13. decembra 2018, ob 19. uri v večnamenskem prostoru naše šole. Predstavili bomo, kako na Švedskem, v državi, s katero...
Učenci na Radiu 94
Lina, Tine in Samo, učenci devetega razreda, ki so se pred kratkim udeležili izmenjave učencev na Švedskem, bodo gostje sobotne oddaje "Mladi za mlade", ki jo vodi Sandi Morel. Prisluhnete jim lahko to soboto, 15. 9. 2018, ob 10:40 na valovih Radia 94.
Mednarodno sodelovanje in izmenjava učencev s Švedsko – opis projekta
Na osnovni šoli Rakek že od jeseni 2012 projektno sodelujejo s Švedsko in tokrat so že tretjič izvedli tudi mednarodno izmenjavo učencev. Med šolskim letom se sodelujoči učenci, običajno so to vrstniki zaključnih razredov, poskušajo čim bolje predstaviti drug drugemu,...
Najboljši rock nastopi na švedski partnerski šoli Grindskolan
Oglejste si rock nastope v katerih nastopajo tudi naši prijatelji William, Sigge, Elis in Felix. They rock! https://www.youtube.com/watch?v=6unu9NVjM3Q&feature=youtu.be
Roditeljski sestanek za projekt Švedska
Pred potovanjem na Švedsko smo se zbrali starši, nekateri učenci in učiteljici, ki bova potovali z učenci na Švedsko ter se dogovorili o pomembnih zadevah v predstavitvi spodaj (dogovori z učenci, dokumenti, prtljaga - omejitve), poleg tega pa še naslednje:...
Projekt Švedska – srečanje v petek, 15. 6.
V petek, 15. 6. 2018, bomo imeli v času predure v predavalnici še zadnje srečanje v tem šolskem letu. Osredotočili se bomo na našo pot na Švedsko, ki bo že konec avgusta. Potniki bodite zagotovo prisotni (razen po osebnem dogovoru). Urška Drobnič
Projekt Švedska – piknik s starši
V četrtek, 7. junija, se bomo učenci, ki so vključeni v projekt Švedska, in starši ter naši švedski gostje družili na štadionu ob športnih igrah in dobri hrani. Lepo se zahvaljujemo vsem, ki boste k temu kaj prispevali....
Znamenitosti na Švedskem
Vabljeni, da kdaj pa kdaj pogledate spletno stran projekta Švedska: https://sites.google.com/view/svedska/grindskolan/material-grindskolan Zadnja objava je predstavitev o švedskih znamenitostih, ki so jo pripravili švedski učenci: Tourist attractions in Sweden...
Praga – Ruse – Rakek
V letošnjem letu smo se odzvali na mednarodni otroški likovni natečaj Lidice 2015. Učenci so ustvarjali na tematiko svetlobe, saj je le tej posvečeno letošnje leto . Hkrati vzpostavili stik z Osnovno šolo Lupačova v Pragi 3, s katero in z Bolgarsko srednjo šolo Geo Milev school že načrtujemo skupni mednarodni projekt na temo solidarnosti, z naslovom Solidarity in a flipped classroom. Odločili smo se, da najbolj ustvarjalne učence, ki so sodelovali na natečaju, že letos popeljemo na ekskurzijo v Prago in na ogled otvoritve razstave v Lidice.
Projekt, ki ga nameravamo izpeljati naslednje leto temelji na solidarnosti v vseh treh državah, kljub temu da se naša kultura in način življenja nekoliko razlikujeta.
Utrinki iz Prage in Lidic
Tukaj si lahko ogledate utrinke iz Prage. Kaj vse smo doživeli, pa si lahko preberete v šolskem časopisu.
Praga
Včeraj smo si ogledali Prago, danes pa odhajamo v Lidice. Vsi smo zdravi in dobre volje. Domov se bomo odpravili okrog šeste ure popoldne, je pa vožnja do Prage trajala enajst ur.
Ekskurzija v Prago
V Prago odhajamo 28. 5. 2015 ob 8.00 zjutraj. S seboj bomo vzeli šolsko malico, ki pa ne bo dovolj, saj v Prago prispemo predvidoma ob 18.00. Poskrbite za dodatne sendviče in pijačo. Ne pozabite na veljaven dokument in evropsko zdravstveno izkaznico! Vsi, ki ste se...
Projekt: Praga- Ruse- Rakek (Solidarity in flipped classroom)
V naslednjem šolskem letu stopamo v skupen dobrodelni projekt z osnovno šolo"Lupačova" iz Prage in srednjo šolo "Geo Milev School" iz bolgarskega mesta Ruse. Učenci vseh treh šol boste predstavili značilnosti svojega kraja, države ... Ker si želimo vedeti,...
Lidice 2015
Učenca naše šole Gašper Homovec in Sašo Kebe sta za svoji grafiki prejela nagrado na natečaju Lidice 2015. Na natečaj je prispelo 21380 likovnih izdelkov iz 71 držav. Žirija je podelila 1282 nagrad. Sašu in Gašperju čestitamo za izjemen uspeh !
Anketa o poznavanju Češke in Bolgarije
Učence od 6. do 9. razreda naprošam, da rešite anketo o poznavanju Češke in Bolgarije. http://flip.lupacovka.cz/
Medkulturno učenje in kulturna raznolikost v učilnici
Raznolikost, identiteta in pomen empatije v izobraževanju V okviru Erasmus izmenjave v Palermu smo bili pedagoški delavci deležni priložnosti raziskovati in spoznavati raznolikost na vseh ravneh – kulturni, jezikovni, osebni in izobraževalni. Program izobraževanja je...
Portret identitete za obeležitev mednarodnega dneva strpnosti
Ob mednarodnem dnevu strpnosti, ki ga obeležujemo 16. novembra, smo z nadarjenimi učenci izvedli delavnico Portret identitete, namenjeno raziskovanju raznolikosti in večplastnosti identitet. Delavnica je bila odlično orodje za razvijanje strpnosti, saj je učence...
Po zaključeni izmenjavi
Izmenjava s Švedsko odmeva tudi na Radiu 94 - poglej novičko in poslušaj prispevek: https://www.radio94.si/category/aktualne-novice/
Švedski učenci na obisku
Po nedavni izmenjavi šestnajst učencev devetega razreda na Švedskem nas je to nedeljo, 29. 5. 2022, obiskalo trinajst švedskih učencev. V ponedeljek smo jih najprej lepo uradno sprejeli s kratkim programom, dobrodošlico sta jim izrekla tudi naša ravnateljica in župan...
Izmenjava na Švedskem
V torek, 17. maja 2022, se je 16 učencev v spremstvu štirih učiteljic odpravilo na izmenjavo na Švedsko. V okviru že zaključenega projekta Erasmus+ 'Inclusive learning with high expectations' se je ponudila možnost, ki smo jo z velikim veseljem sprejeli. Zbrali smo...
Priprave na izmenjavo s Švedsko
Ko je že kazalo, da zaradi korone tokrat izmenjava s Švedsko ne bo izvedena v živo, in ko se je projekt uradno že zaključil, se je le pokazala možnost, nekaj sredstev in veliko volje, in kaže, da se četrta generacija izmenjave na Švedsko in obratno vendarle bo...
Delavnica Brain Gym za učitelje
V torek, 5. 10. 2021, je za učitelje na naši šoli potekala gibalna, kreativna in zelo učinkovita delavnica BRAIN GYM, pod vodstvom licencirane inštruktorice Janje Vilar, prof. defektologije iz OŠ Miroslava Vilharja Postojna. Delavnica je bila v angleškem jeziku...
Predstavitev projekta Erasmus+ učiteljem s Češke na mednarodni izmenjavi v Sloveniji
V četrtek, 23. 9. 2021, nas je na šoli obiskala skupina učiteljev s Češke, ki jih je na mednarodni izmenjavi gostil Zavod Svetega Stanislava v Ljubljani. Z zanimanjem so prisluhnili predstavitvi projekta Erasmus+ Inclusive learning with high expectations, prepoznali...
Ekskurzija v Ljubljano
Z učenci, ki so sodelovali v dejavnostih v okviru projekta Erasmus+, smo se to sredo, 20. septembra, v sončnem dopoldnevu odpravili na poučno ekskurzijo v Ljubljano. V spremstvu šolskega projektnega tima učiteljic smo se na pot odpravili peš in z vlakom in na ta način...
Izobraževalna konferenca za učitelje Inclusive learning with high expectations
Med 29. in 31. marcem se je nekaj učiteljev naše šole udeležilo mednarodne konference Inclusive learning with high expectations v sklopu istoimenskega projekta Erasmus+ na temo inkluzije. Prispevke na konferenci so pripravile vse sodelujoče šole – Osnovna šola...