SVETOVALNA SLUŽBA

 

 

 

Šolska svetovalna služba pomaga otrokom, staršem in drugim pedagoškim delavcem pri različnih razvojnih, vzgojnih, psihosocialnih in drugih problemih. Če iščete nasvet, kam po končani osnovni šoli, potrebujete pomoč pri učenju, vas zanima, kako se učiti, imate težave pri finančnih obveznostih do šole, se želite vpisati na našo šolo … se oglasite v šolski svetovalni službi, kjer vam bosta pomagali pedagoginja TJAŠA PRUDIČ in psihologinja EDINA SAMIDA.

 

 

Kje ju lahko najdete?

 

Tjaša Prudič (II. in III. triada, vpisi in prešolanja, karierna orientacija, socialne stike, usmerjanje otrok) – pisarna se nahaja v 1. nadstropju ob jedilnici.
Edina Samida (I. triada, vpis v prvi razred in nadarjeni) – pisarna specialne pedagoginje v modrem hodniku

 

Kdaj ju lahko najdete? 

 I. triada (poučevanje in učenje, učne težave,šolska kultura in vzgoja, učenci s posebnimi potrebami, socialno-ekonomske stiske), nadarjeni, vpis prvošolcev:

psihologinja Edina Samida  

Telefonska številka: 0590 975 40 

Elektronski naslov: edina.samida@osrakek.si 

Priporočamo obisk po predhodnem dogovoru. 

 II in III. triada (poučevanje in učenje, učne težave, šolska kultura in vzgoja, učenci s posebnimi potrebami, socialno-ekonomske stiske, status športnika, umetnika), vpisi in prepisi, karierna orientacija:

pedagoginja Tjaša Prudič

Telefonski številki: 0590 975 30 ali 040 206 931

Elektronski naslov: tjasa.prudic@osrakek.si

Priporočamo obisk po predhodnem dogovoru.

 

Zakaj ju lahko poiščete?

 

Z njima se lahko pogovorite o vsem, kar se tiče šole, učenja, vzgoje, nadaljnjega izobraževanja, pa tudi o stvareh, ki le posredno vplivajo na šolsko delo. Če vas karkoli v zvezi z otrokom vznemirja, če imate občutek, da bi moralo njegovo delo potekati drugače, če se vam zdi, da vaš otrok veliko dela za premajhen učinek ali pa če bi se radi le preprosto pogovorili o nekaterih pomislekih, občutkih, strahovih ali čemer koli, se oglasite, poslušali vas bova in vam pomagali najti pot naprej, če bo to potrebno.

 

Zaznati in reševati problem – redkokdaj je prezgodaj, pogosto pa prepozno.

 

 

 

Kako pokazati otrokom, da jih imate radi: 
Sprejmite jih takšne, kot so.
Postavite meje, da se bodo počutili varne. 
Predlagajte jim ustreznejše vedenje, ko se vedejo neprimerno. 
Pogovarjajte se o njihovih sanjah in strahovih. 
Opazite, ko so odsotni. 
Pojdite na njihove koncerte, igre, dogodke. 

 

 

 

 

Dodatna strokovna pomoč

Dodatna strokovna pomoč se izvaja na podlagi Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami. Učenci v rednih osnovnih šolah lahko na podlagi Odločbe o usmeritvi, ki jo izda Komisija za usmerjanje, pridobijo do pet ur dodatne strokovne pomoči, ki jo v razredu, individualno ali pa v manjši skupini izvajajo specialni pedagogi/defektologi, pedagogi, psihologi, logopedi, surdopedagogi …

Za učence s posebnimi potrebami, ki so z odločbo o usmeritvi usmerjeni na našo šolo, izdelamo individualizirani program, s katerim v skladu s strokovnim mnenjem določimo prilagoditve in program dela. Program vse leto spremljamo in na koncu evalviramo, ves čas pa sodelujemo tudi z učencem, starši, učitelji ter po potrebi z zunanjo institucijo, kjer je otrok obravnavan.

Postopek usmerjanja: 

Starši izpolnijo Zahtevo za začetek postopka usmerjanja, ki ga pošljejo na Zavod za šolstvo. Šola pripravi Poročilo o otroku. Komisija za usmerjanje povabi starše in otroka na pregled, nato pa otroka usmeri v ustrezen program z Odločbo o usmeritvi, v kateri določi tudi prilagoditve in pomoč.

Za vsakršna vprašanja ali pomoč v zvezi s postopkom usmerjanja se lahko obrnete na šolski svetovalni delavki.

https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/Karierna orientacija

Zaključek osnovne šole je za otroke prva kritična točka, točka, kjer si morajo izbrati eno od šol, na kateri bodo nadaljevali šolanje za dosego poklicnega cilja. Prva izbira poklica je zelo pomembna stvar, saj vemo, da je za skoraj 40 %, ki zaključujejo osnovno šolo, to tudi že dokončna poklicna odločitev.

Karierna orientacija je delo z učenci, učitelji, starši in vodstvom šole z namenom pomagati učencem pri izbiri in uresničevanju izobraževalne, poklicne in karierne poti.

RAZPIS ZA VPIS V SREDNJE ŠOLE ZA ŠOLSKO LETO 2024/2025
Razpis najdete tu – https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/ 

RAZPIS ZA VPIS V DODIPLOMSKE IN ENOVITE MAGISTRSKE ŠTUDIJSKE PROGRAME V ŠTUDIJSKEM LETU 2024/2025
Razpis najdete tu – https://portal.evs.gov.si/razpisi-za-vpis-javni-koncesionirani 
Iz razpisa lahko razberete pogoje za vpis v visokošolske in univerzitetne programe. 

GRADIVO Z RODITELJSKEGA SESTANKA, 6. april 2023
Karierna orientacija

GRADIVO Z RODITELJSKEGA SESTANKA, 6. februar 2024

 GRADIVA

OMEJITVE SREDNJIH ŠOL ZA PRETEKLA LETA

 

       

      Dan odprtih vrat: Srednja šola Izola

      Srednja šola Izola vabi na dan odprtih vrat, ki bo v četrtek, 24. 10. 2019, ob 17.00. Predstavili vam bodo naslednje programe: gastronomske in hotelirske storitve gastronomija in turizem kozmetični tehnik predšolska vzgoja zdravstvena nega gastronomija

      Preberi več

      Poklicna tržnica

      Pozdravljeni! OŠ Antona Globočnika iz Postojne vabi učence 9. in 8. razredov okoliških šol, da se udeležite poklicne tržnice, ki bo potekala v četrtek, 17. 1. 2018, med 16.00 in 18.00 uro. Na tržnici se bo predstavilo 18 srednjih šol – SEZNAM. Če se boste poklicne…

      Preberi več

      Štipendije za deficitarne poklice

      Štipendije za deficitarne poklice so namenjene dijakom, ki se izobražujejo za poklice, za katere na trgu dela ni dovolj kadra glede na potrebe delodajalcev. Vlogo bo možno oddati od 15. 6. 2017 do 20. 9. 2017.  Polni naziv razpisa: Javni razpis za dodelitev štipendij…

      Preberi več

       

      Vpis na OŠ Rakek

      VPIS V 1. RAZRED

      V prvi razred vpisujemo otroke, ki bodo v letu vpisa dosegli starost 6 let. Praviloma bodoče prvošolce vpisujemo v mesecu februarju za prihodnje šolsko leto.

      Če menite, da je za vašega otroka bolje, da vpis v 1. razred odloži za 1 leto, se na podlagi vaše pisne prošnje ugotavlja pripravljenost vašega otroka na vstop v šolo.

      VPIS V OSTALE RAZREDE, VPIS MED ŠOLSKIM LETOM 

      Če vaš otrok ne hodi na OŠ Rakek, pa ga želite zaradi selitve ali katerega drugega vzroka prepisati k nam, se oglasite v pisarni šolske svetovalne službe.

      Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

       

      No Results Found

      The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

      #tosemjaz TikTok možgani

      »Samo na hitro pogledam ta kratek video in grem na sprehod … No, ja, 5 minut, potem pa zares.« … Pol ure kasneje … »O, ne, kam je šel čas?! Ah no, kaj me zdaj stane, če pogledam samo še naslednjega? In še enega, saj traja samo nekaj sekund …« Zakaj je tako? Poglejte v...

      read more

      Nasvet: Primerne spletne in video vsebine

      Med poučevanjem sem opazila, da učenec nekaj riše, ker kljub spodbudi ni sledil oz. si naredil zapis v zvezku, sem mu narisano vzela. Doma sem narisano podrobneje pogledala in ugotovila, da gre za »junaka« serije Squid Game, predvajane na portalu Netflix, ki je...

      read more

      www.safe.si VARNEJŠI INTERNET

      O varnem internetu za otroke, najstnike, učitelje in starše Center za varnejši internet SAFE-SI vam nudi informacije in nasvete, kako varno in odgovorno uporabljati internet in ostale nove tehnologije. Na njihovi spletni strani lahko najdete odgovore na vaša...

      read more

      www.tosemjaz.net

      Samozavest, kriza, konflikti s starši, celulit, jeza, samospoštovanje, puberteta, zdrava prehrana, privlačnost ... obiščite internetno stran: www.tosemjaz.net

      read more

      Težave s spanjem – preprosti nasveti

      V tem obdobju smo pri nekaterih učencih zaznali težave s spanjem, zato sem zbrala nekaj  preprostih nasvetov za ublažitev težav. Poskrbi za vsakodnevno telesno aktivnost (toda ne vadi tik pred spanjem). Spat se odpravi zgodaj (med 9. in 12. uro zvečer). Vsaj dve uri...

      read more

      Koncept dela z nadarjenimi otroki

      KDO SO NADARJENI UČENCI?

      Nadarjeni učenci so po Zakonu o osnovni šoli (11. člen) učenci, ki izkazujejo visoko nadpov­prečne sposobnosti mišljenja ali izjemne dosežke na posame­znih učnih področjih, v umetnosti ali športu. Šola tem učencem zagotavlja ustrezne pogoje za vzgojo in izobraževanje tako, da jim prilagodi vsebine, metode in oblike dela ter jim omogoči vključitev v dodatni pouk, druge oblike individualne in skupinske pomoči ter druge oblike dela.

      KONCEPT ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI V DEVETLETNI OSNOVNI ŠOLI

      Leta 1999 je Strokovni svet RS za splošno izobraževanje sprejel Koncept: Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli.
      Koncept odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci v devetletni OŠ temelji na eni najpogosteje uporabljenih definicij v svetu, ki je zapisana tudi v ameriškem Zakonu o izobraževanju nadarjenih iz leta 1978 in iz leta 1988. Po tej definiciji so nadarjeni ali talentirani tisti otroci in mladostniki, ki so bodisi na predšolski stopnji, v osnovni ali srednji šoli pokazali visoke dosežke ali potenciale na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem ali umetniškem področju in ki poleg rednega šolskega programa potrebujejo posebej prilagojene programe in aktivnosti.

      TEMELJNA NAČELA DELA Z NADARJENIMI UČENCI

      – Širitev in poglabljanje temeljnega znanja,
      – hitrejše napredovanje v procesu učenja,
      – razvijanje ustvarjalnosti,
      – uporaba višjih oblik učenja,
      – uporaba sodelovalnih oblik učenja,
      – upoštevanje posebnih sposobnosti in močnih interesov,
      – upoštevanje individualnosti,
      – spodbujanje samostojnosti in odgovornosti,
      – skrb za celostni osebnostni razvoj,
      – raznovrstnost ponudbe ter omogočanje svobodne izbire učencem,
      – uveljavljanje mentorskih odnosov med učenci in učitelji oziroma drugimi izvajalci programa,
      – skrb za to, da so nadarjeni učenci v svojem razrednem in šolskem okolju ustrezno sprejeti,
      –  ustvarjanje možnosti za občasno druženje glede na njihove posebne potrebe in interese.

      ODKRIVANJE NADARJENIH UČENCEV

      1. EVIDENTIRANJE UČENCEV
      Prva stopnja je evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni. Ta poteka na osnovi različnih kriterijev brez testiranj ali uporabe posebnih ocenjevalnih pripomočkov:
      – učni uspeh: učenec dosledno izkazuje odličen uspeh,
      – dosežki: izjemni dosežki pri likovni, glasbeni, tehnični, športni vzgoji in drugih dejavnostih,
      – učiteljevo mnenje, ki si ga je o učencu oblikoval med vzgojno-izobraževalnim procesom,
      – tekmovanja: udeležba in dobri rezultati na regijskih in državnih tekmovanjih,
      – hobiji: trajnejše aktivnosti, za katere ima učenec močan interes in v katerih dosega nadpovprečne rezultate,
      – mnenje šolske svetovalne službe.
      V skupino evidentiranih učencev so izbrani učenci, ki izpolnjujejo vsaj enega od navedenih kriterijev.

      2. IDENTIFIKACIJA UČENCEV
      Druga stopnja je identifikacija nadarjenih učencev, ki zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev in vključuje merila:
      – ocena učiteljev (ocenjevalne lestvice nadarjenosti),
      – test sposobnosti (Ravenove progresivne matrice),
      – test ustvarjalnosti (Torrancev test ustvarjalnosti).
      Kot nadarjeni so identificirani tisti učenci, ki so vsaj na enem od kriterijev dosegli rezultat, ki sodi med 10 odstotkov najboljših.

      3. SEZNANITEV IN MNENJE STARŠEV
      Seznanitev in mnenje staršev je zadnja stopnja odkrivanja nadarjenih, ko svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega, in pridobi tudi njihovo mnenje o otroku.

      V  vseh stopnjah pridobivamo pisno soglasje in mnenje staršev.
      Postopek odkrivanja nadarjenih učencev ni enak v vseh treh obdobjih devetletne OŠ. V prvi triadi se izvedeta samo prva stopnja postopka. V drugi triadi (ali po potrebi v tretji) pa se izvedeta tudi druga in tretja stopnja postopka – identifikacija ter seznanitev staršev in pridobitev njihovega mnenja o otroku.
      Za učence, ki so bili zaradi različnih vzrokov pri postopku odkrivanja izpuščeni oziroma spregledani, se postopek izvede v celoti v drugi ali tretji triadi.

      Odkrite nadarjene učence se tekoče spremlja (procesna diagnostika).


      Tabor za nadarjene, Rakov Škocjan 2023

      Med 19. 5. in 21. 5. 2023 je 23 nadarjenih in uspešnih otrok od 5. do 9. razreda bivalo v CŠOD Rak v Rakovem Škocjanu, kjer so pod mentorstvom naših učiteljev, Irene Peteh Kranjc, Andreje Benčina, Ožbeja Račečiča, Anje Šircelj Istenič, Tjaše Prudič, Mirjam Hribernik...

      read more

      Srečanje radovednežev v Cerknici

      V četrtek, 6. aprila 2023, smo se odzvali vabilu cerkniške šole na srečanje nadarjenih učencev od 5. do 9. razreda. Naši učenci so se udeležili delavnic: Po sledeh skritega zaklada, Dišeča ustvarjalnica, Kuharski umetniki, Exatlon po grahovsko, Premisli in pobegni....

      read more

      Obisk Hiše Evropske unije

      V sredo, 8. marca, smo z nadarjenimi učenci obiskali Hišo Evropske unije, kjer je potekal švedski dan ob polletnem predsedovanju Švedske Evropskemu svetu. Slovensko-švedsko društvo je predstavilo različne projekte pri katerih je sodelovalo. Za učence treh osnovnih šol...

      read more

      Poletna šola strojništva

      Na Fakulteti za strojništvo Univerze v Ljubljani v letu 2017 organizirajo Poletno šolo strojništva, ki bo potekala med 22. in 25. avgustom 2017. Pripravili so pestre delavnice, na katerih bodo udeleženci v manjših skupinah spoznavali različna področja strojništva,...

      read more

      Raziskovalni tabori ZOTKS

      JESENSKE DELAVNICE LOGIKE LJUBLJANA za najmlajše logike bo gostila Fakulteta za elektrotehniko v Ljubljani. Potekale bodo od 2. do 4. novembra, od 9:00 do 16:00, za ljubitelje logike, stare od 9 do 12 let. Na naši spletni strani že sprejemamo prijave, kjer dobite tudi...

      read more