VABILO K SODELOVANJU V NACIONALNEM UNESCO PROJEKTU

Pogosto dnevi kar bežijo mimo nas, ne da bi se prav zavedali, kaj nas obdaja in kaj imamo. Imamo sodobno tehnologijo, kot so računalniki, medmrežje ter pametni telefoni in prav je tako. Po drugi strani pa se nam kljub vsemu napredku dogaja, da se znanje in vedenje o naravi, rastlinskem svetu in zeliščih, ki se je v naših prednikih ‘nabiralo’ skozi leta, desetletja in stoletja, izgublja, pozablja in nezadržno propada. Dogaja se nam, da morda rastlino še poznamo, kaj več o njej pa ne vemo.

Da bi ta znanja in praktična vedenja, ki so še ostala, ohranili, potrebujemo rešitev.

Ta je navadno v mlajši generaciji, ki s svojo mlado in še neukalupljeno energijo zmore navdušiti ostale generacije in iztrgati pozabi vsaj košček našega zeliščnega bogastva.

Potek dela:

Z otroki se pogovorite o zeliščih, njihovem poznavanju zelišč in o samooskrbi. Pri tem lahko izberete različne motivacijske prijeme (književno delo, kratek film, risanko, članek v časopisu, prispevek v televizijskem dnevniku, problem …).

V domačem okolju se pri ljudeh, bogatih z znanjem o zeliščih (npr. babica, dedek, soseda, član/članica zeliščarskega društva …), učenci pozanimajo, katera zelišča so značilna za njihov domači kraj oz. pokrajino.

V območju šole/ vrtca/ … (na šolskem/ vrtčevskem/ … vrtu, v kotu dvorišča in/ali na okenski polici v učilnici) si uredite zeliščni kotiček. Prednost naj imajo zelišča iz domačega okolja. Če zeliščni vrt že imate, ga vzdržujte in po možnosti razširite z zasaditvijo katerega izmed zelišč iz domačega okolja – t. i. ‘plevelom’.

Izvajate dejavnosti, ki so kakorkoli povezane z zelišči (prednost imajo domača zelišča) in ohranjanjem starega, preizkušenega znanja o zeliščih iz domačega okolja in iskanjem posodobljenih receptov oz. pristopov pri ravnanju z zelišči. Učence skušajte vključiti ne le pri pouku, ampak tudi v razširjenem programu osnovnošolskega šolanja (v jutranjem varstvu, pri interesnih dejavnosti, neobveznih izbirnih predmetih in v podaljšanem bivanju).

Izvajajte dejavnosti na temo ZELIŠČA NAŠIH BABIC. V njej lahko uporabite vse pridobljeno znanje o zeliščih (prednost imajo zelišča iz domačega okolja). Opišite postopek ter vse fotografirajte (lahko objavite tudi na spletni strani vaše šole/ vrtca/ …). Nam pa v mesecu aprilu pošljete v pdf-obliki kratko poročilo s fotografijo in izpolnjen evalvacijski obrazec.

 

Prijaviti se je potrebno jeseni, in sicer do 30. septembra 2022, zaključek projekta pa bo na svetovni dan Zemlje, 22. aprila 2023.

 

PRIJAVNICA

EVALVACIJSKI OBRAZEC

POROČILO

 

Veliko novih doživetij pri odkrivanju starega.
Bodite radovedni!

Z USTVARJALNOSTJO IN INOVATIVNOSTJO DO PODJETNOSTI 

 

SPIRIT Slovenija želi finančno podpreti izvajanje aktivnosti na področju spodbujanja ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti za vsaj 3000 mladih in  doseči naslednje cilje: 

  • zagotoviti spodbujanje razvoja osebnostnih lastnosti, ki so pomembne za podjetnost: ustvarjalnost, samoiniciativnost, sprejemanje tveganja in odgovornosti…; 
  • oblikovati osnovna znanja in stike s poslovnim svetom in s tem razumevanje vloge ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti ter podjetništva za družbo;
  • spodbuditi razvijanje zavesti o podjetništvu kot družbeni kategoriji;
  • zagotoviti sodelovanje vseh deležnikov in celotne družbe, kar pomeni vključevanje osnovnošolcev in dijakov, staršev, učiteljev, podjetij, subjektov podpornega okolja za podjetništvo in lokalne skupnosti.

 

Izvajala se bo aktivnost (podjetniški krožek) po metodologiji “Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti”, ki bo potekala do 15. 11. 2021. Aktivnost je namenjena predvsem spoznavanju temeljnih mehkih veščin podjetnosti, kot so timsko delo, izkustveno učenje, ustvarjalnost, inovativnost pri uporabi virov, javno nastopanje ter reševanje problemov. Rezultat aktivnosti bo pripravljen poslovni model Canvas. 

V oktobru (15. in 16. 10. 2021) bo izvedena vikend aktivnost za spodbujanje razvoja lastne ideje osnovnošolcev. Aktivnost je namenjena sestavljanju ekip ter začetnemu razvoju poslovnih idej. V okviru aktivnosti se razvijajo podjetniške kompetence, kot so hitro prototipiranje, raziskava trga, intervjuji s kupci, izdelava spletnih strani, bliskovitega izračuna finančnega modela, razvoj poslovnega modela ter definicije arhetipa kupca in uporabnika.

Pri vseh aktivnostih bo aktivno sodelovala tudi zunanja mentorica Urša Žorž, priznana podjetnica in organizatorka dogodkov.

Vodja projekta je Maruša Nared, pri projektu pa bo sodelovala tudi učiteljica Petra Mikše, ki je sodelovala že pri natečaju za naj podjetniški slogan za Podjetniški inkubator Postojna, naša partnerska šola pri tem projektu pa bo OŠ Toneta Šraja Aljoše iz Nove vasi.

 

Projekt financira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

 

V pričakovanju izmenjave

Začelo se je novo šolsko leto, ki bo za 24 devetošolcev prav posebno. V tem šolskem letu namreč nadaljujemo z intenzivnimi pripravami na izmenjavo z učenci šole Collège Saint Joseph Challans. Po poletnih počitnicah smo se danes prvikrat srečali na interesni dejavnosti, kjer smo se pogovorili o našem načrtu dela, si ogledali nekaj videoposnetkov krajev, kamor bomo 14. oktobra za teden dni odpotovali, ter začeli z obnavljanjem stikov s francoskimi prijatelji. Napisali smo jim pismo o brezskrbno preživetih poletnih počitnicah!

V letošnjem šolskem letu skratka nadaljujemo s projektom, ki ga bomo kronali z izmenjavo naših učencev od 14. do 20. oktobra ter gostovanjem francoskih prijateljev od 26. februarja do 5. marca. Tudi v tem šolskem letu nadaljujemo z bogatimi aktivnostmi, ki bodo učencem omogočile, da se čim bolje pripravijo na bivanje v Franciji, da pripravijo lep in nepozaben sprejem Francozov pri nas, podelijo svoja doživetja z učenci cele šole ter aktivno pomagajo pri zbiranju sredstev z zbiralnimi akcijami, organizacijo dobrodelnih dogodkov in izdelovanjem izdelkov.

Veselimo se, da bo virtualno druženje v letošnjem šolskem letu prešlo v osebno snidenje!

Zahvala za podporo izmenjave s Francijo

V četrtek, 21. 4. 2022, je v času popoldanskih govorilnih ur in roditeljskega sestanka na naši šoli potekal sejem knjig, rabljenih oblačil in obutve, na katerem smo za prostovoljne prispevke ponudili tudi dekorativne in uporabne lončke, ki so jih izdelali učenci in francoske rogljičke, ki so jih spekle učenke, vse z namenom zbiranja sredstev za organizacijo izmenjave učencev s Francijo, ki jo načrtujemo oktobra 2022 na partnerski šoli v Franciji in marca 2023 na naši šoli.

Vsem, ki ste s svojimi prispevki podprli naša prizadevanja se iskreno zahvaljujemo.

Zbiranje knjig, rabljenih oblačil in obutve

Spomladi pogosto ugotovimo, da so nam oblačila od prejšnjega leta premajhna, čeprav so še lepa, pa tudi knjige otroci ‘prerastejo’. Če želite z njimi narediti dobro delo, vas prosimo, da jih odstopite šoli. Dobro ohranjena in čista otroška oblačila in obutev ter knjige zbiramo do četrtka, 21. aprila 2022, v kabinetu TJA/SLJ.

V četrtek, 21. 4. 2022, bo v jedilnici v času govorilnih ur potekal Sejem knjig, rabljenih oblačil in obutve. Učenci, ki se pripravljajo na izmenjavo s Francijo, bodo na ta način zbirali prostovoljne prispevke.
Vljudno vabljeni, da pridete pogledat in izberete kaj za vaše potrebe.

Pomladanske priprave na izmenjavo s Francijo

Kot pomladi začne brsteti v naravi, klijejo tudi naše aktivnosti povezane s pripravo na izmenjavo s Francijo.

V preteklem obdobju smo našim francoskim prijateljem napisali že drugo daljše pismo, v katerem smo jim poleg minulih dogodkov opisovali tudi navade pri nas, kaj je vljudno in kaj ni. Poleg pisem si nekateri učenci bolj ali manj pogosto tudi sami pošiljajo kratka sporočilca, kar je zelo razveseljivo in vzpodbudno, saj si od izmenjave obetamo lepa prijateljstva.

Za francoske prijatelje smo izdelali kviz o poznavanju naše države, oni pa za nas o poznavanju Francije. Dobro smo se odrezali. Bi ga želeli rešiti tudi vi?

Z mislijo na prihajajoča druženja in praznike smo zbirali recepte za slovenske sladice in prigrizke. Sedaj pričakujemo tudi francoske recepte, ki jih bomo z veseljem preizkusili in izdelke tudi ponudili.

Primerjali smo šolski sistem pri nas in v Franciji, ugotavljali razlike, glede dejanskega utripa in življenja na šoli pa povprašali naše francoske vrstnike. Z veseljem bomo odgovorili tudi na njihova vprašanja o tem.

Pripravljamo video posnetke naše šole – učenci po skupinah skozi svoje oči predstavljajo posamezne dele in podružnico.

Ob prihajajočih praznikih bomo v Francijo poslali voščilo in sladko pozornost.

Naša izmenjava žal ni financirana iz skladov ali evropskih sredstev, zato se moramo sami truditi, da bi zmanjšali stroške, ki jih bodo poravnali starši. Denar smo do sedaj zbirali z donacijami, sledi pa več dogodkov s tem namenom: šolski ples, ponudba ročno izdelanih dekorativnih predmetov na cvetličnem sejmu na Rakeku in balinarski dogodek. Trenutno pridne in natančne roke že pripravljajo dekorativne predmete.

Če želite naša prizadevanja podpreti tudi vi, vas vljudno vabimo na naše dogodke ali celo k donaciji. Vsak prispevek šteje. 🙂

 

 

 

 

Učenci o izmenjavi

Letos so učitelji iz Francije kontaktirali naše učitelje in predlagali, da bi naslednje leto učenci (bodočih) 9. razredov, šli na izmenjavo s Francijo. Seveda smo bili vsi učenci za. Kdo pa ne bi hotel v Francijo?

Dogovorjeno je, da gremo jeseni leta 2022 mi v Francijo. V izmenjavi sodelujemo z učenci iz Challans-a. Spomladi leta 2023 pa oni predejo na Rakek. Sedaj se vsi učenci, k bomo sodelovali v izmenjavi vsak petek na preduri zberemo v računalniški učilnici. Izbirali smo si že svoje francoske prijatelje, vendar še ne vemo pri kom bomo bivali. Prijatelje smo izbirali na podlagi njihovih kratkih opisov, ki so nam jih poslali. Na predurah tudi spoznavamo Francijo, njihove običaje, pokrajino, zgodovino Francije itd. Pri tem nam pomagata učiteljica za angleščino (Urška Drobnič) in učiteljica za francoščino (Petra Dekleva). Nekateri so si s Francozi tudi že dopisovali. Nazadnje smo izdelovali PowerPointe v katerih smo opisovali slovenske navade in običaje za božič in novo leto. Zapisali smo tudi en pogost recept ter božično ali novoletno pesem. Za recept nas je večina zapisala recept za medenjake ali potico.

V prihodnosti bomo še več govorili o Franciji ter si vsi začeli dopisovati z učenci iz Francije. Vsi že postajamo nestrpni, saj se zares veselimo izmenjave. Ko bomo tam si bomo ogledali veliko znamenitosti v bližini ter morda celo Pariz. Tako vsaj upamo mi.

Živa Petkovšek, Zala Perko, 8. b

Darila iz Francije in za Francijo

Prišlo je pismo iz daljne dežele,
iz daljne dežele, iz tujega kraja, /…/
(Oton Župančič, Pismo)

V ponedeljek, ravno na dan, ko je veliko slovenskih družin obiskal prvi od treh dobrih mož, smo na šolo prejeli paket. Ta tokrat ni bil le virtualen, ampak čisto pravi, težek, poln paket. Francoski vrstniki in njihovi mentorji so nam poslali praznična darilca: voščilnico, bombone za učence, eko kozarčke z bomboni, svinčnikom in magnetkom za učitelje, in 2 rački – simbol mesta Challans.

Paketka smo se vsi zelo razveselili in pohiteli s pripravo našega za francoske partnerje. Poleg tega oboji učenci v teh dneh v skupinah pripravljajo drug za druge tudi virtualne pakete s praznično vsebino, ki nam bo še polepšala praznike in nas še nekoliko zbližala z našimi novimi prijatelji iz Francije.

Mi pa smo v Francijo poslali: paketke za učence z vsebino slovenskih proizvajalcev: rulada Gorenjka, praznični čaj z okusom piškotka Tisoč in en cvet, in gumi bomboni MegaTattoo Šumi. Za učitelje pa smo s pomočjo učencev izbrali na šoli pripravljene velike medenjake in praznični izdelek – okrašen zvonček izrezljan iz lesa. Voščilnico je prispevala učiteljica Petra Dekleva, ki je sama skleklala čudovito smrečico za edinstven učinek.

 

 

 

Kaj vemo o Franciji, kako nas vidijo Francozi

Pomemben del mednarodnega sodelovanja je tudi spoznavanje druge države in njene kulture, jezika, zgodovine, značilnosti, načina življenja in podobno in predstavljanje svoje države tujim vrstnikom ter posredno pozitiven vpliv na občutek nacionalne identitete.

Naši učenci so v skupinah raziskovali Francijo in zbirali dejstva o tej državi, pokrajini, zgodovini, znanih osebnostih, tradicionalnih in priljubljenih dejavnostih, znamenitostih, značilnih izdelkih, hrani in pijači, specialitetah, jeziku, turizmu, in mestecu Challans ter regiji Vendée. Ob tem smo se še učili sodelovati v okolju Google Drive in oblikovati skupno predstavitev. Med tem so francoski učenci raziskovali dejstva o Sloveniji. Težko smo pričakovali predstavitev, kaj o nas vedo Francozi in kako nas vidijo oziroma, kaj si o nas predstavljajo na podlagi dosegljivih virov.

Predstavitve smo si izmenjali, jih z zanimanjem pogledali in ugotovili, katere informacije so bile točne in natančne, kaj pa tujci težko sodijo. Zanimivo je bilo opazovati očitno razliko med po našem mnenju slavnimi ali znanimi Slovenci in tistimi, ki so jih izpostavili francoski vrstniki.

Predstavitev naših učencev si lahko pogledate tukaj, predstavitev francoskih učencev pa tukaj. Samo za občutek pa nekaj sličic:

Kakšni pa so bili odzivi naših učencev na predstavitvi francoskih učencev o Sloveniji? Preverite tukaj:

 

In še odzivi francoskih učencev na predstavitvi naših učencev o Franciji:

Sodelovanje s Francijo

Izkušnje nas bogatijo, pravijo.
Ker trdno verjamemo, da učenci zelo veliko pridobijo z mednarodno izmenjavo, smo to jesen z velikim veseljem sprejeli povabilo k sodelovanju s francosko šolo College Saint Joseph Challans.

Osnovna šola College Saint Joseph Challans se nahaja na severozahodu Francije, ob Atlantskem oceanu, blizu mesta Nantes ob reki Loari. Na šoli je skupaj 1300 učencev, v preteklosti so že večkrat sodelovali s slovenskimi šolami. Z nami sodelujejo učenci njihovega 4. letnika, in sicer 17 deklet in 7 fantov ter njihovi učitelji Claire, Julie, Muriel in François.

K sodelovanju smo povabili učence 8. razredov in oblikovala se je skupina 14 deklet in 10 fantov, ki jih skozi priprave na sodelovanje in izmenjavo vodita učiteljici Urška Drobnič in Petra Dekleva ter razredničarki Lea Sterle in Irena Peteh Kranjc, z močno podporo in pomočjo vodstva šole.

V tem šolskem letu učenci z različnimi tematskimi izdelki, ki so večinoma virtualni, predstavljajo sebe in svojo države in spoznavajo francoske vrstnike in njihovo domovino. Navezujemo prve stike in si izmenjujemo pozornosti.

Izmenjavo učencev v Franciji načrtujemo jeseni 2022, obisk francoskih vrstnikov pri nas pa spomladi 2023. Za izvedbo izmenjav bo potrebnih precej sredstev, ki jih bomo zbrali z donacijami in sponzorstvi, zbiralnimi akcijami, izdelovanjem izdelkov in podobno, poleg tega pa bodo del stroškov krile družine sodelujočih učencev. Pri zbiranju sredstev sta nas že podprli podjetji PCBontime s sponzorstvom in podjetje Alpod z lepo donacijo. Nadejamo se posluha tudi pri drugih podjetjih ter ugodnejših razmer za izvedbo dobrodelnih dogodkov.

Če bi želeli pomagati in prispevati za izmenjavo, vas lepo vabimo k nakazilu na šolski sklad:
TRR: SI56 0121 3603 0647 262, sklic: 00 292004.

Učenci in učiteljice

Plakat miru

Plakat miru Dean Cvijić Slo zmagovalec 2012

Mednarodni Lionsov natečaj za Plakat miru je vzpodbuda otrokom od 11. do 13. leta, da ustvarjalno izrazijo svoj pogled na mir, glavno poslanstvo Plakata miru pa je želja po miru in prijateljstvu med narodi, ki vsako leto združi več sto tisoč otrok širom sveta. Po besedah organizatorjev glavni namen akcije ni tekmovanje, ampak vzpodbuda k ustvarjalnem razmišljanju o miru.

Navodila za izdelavo plakata miru.

  1. Otroci morajo biti na dan 15. 11. stari vsaj 11 let, ne smejo pa še imeti 14 let. Stari so torej od 11 do 13 let.
  2. Format del je najmanj 33 x 55 cm in ne večji kot 50 x 60 cm.
  3. Avtor dela je lahko le posameznik, ne pa skupina udeležencev.
  4. Tehnika ni omejena, niso pa dovoljene lepljenke in večdimenzionalni izdelki. Likovna dela, izdelana s kredo, pastelnimi barvami in podobno, morajo biti ustrezno pripravljena in zaščitena, da se med prevozom ne bi poškodovala.
  5. Likovna dela morajo biti na upogljivem materialu, tako da je izdelek mogoče poslati v kartonskem tulcu.
  6. Besedilna sporočila v nobenem jeziku niso dovoljena.
  7. Rok za končanje likovnih del je 1. november.


Prispevam k miru – Plakat miru

V septembru smo se ponovno pridružili k ustvarjanju plakatov miru. Zaradi razmer, ki trenutno vladajo v državi, plakatov ne moremo pravočasno končati in sodelovati na natečaju. Odločili smo se, da ob vrnitvi v šolske klopi plakate dokončamo in na šoli pripravimo...

read more

Plakat miru – “Pot miru”

Plakata Sare Udovič in Zoje Ree Nagode sta zastopala našo šolo na državnem izboru Plakatov miru. Žirija je izbirala med 131 plakati in izbrala 24 finalistov. Plakat Zoje Ree Nagode se je uvrstil med štiriindvajset najboljših v Sloveniji. Čestitamo!

read more

Plakat miru – “Pomagajmo si”

    Letošnji naslov Plakata miru je "Pomagajmo si".  Razmišljali in ustvarjali so učenci od 6.- 9. razreda.  Najlepša sta bila plakata Vanese Istenič (zgoraj) in Sare Udovič (levo), zato sta se uvrstila na državni izbor.

read more

Plakat miru 2017

Komisija v sestavi slikarke Klementine Golija, akademskega slikarja Franca Vozlja in fotografinje Nike Bele je izbrala zmagovalni plakat miru. Zmagal je plakat Zarje Ileršič. Čestitamo!

read more

Plakat miru 2017 – Bodočnost miru

Letošnji natečaj se je zaključil. O miru ste razmišljali učenci 6., 8. in 9. razreda. Nekaj najlepših plakatov  si lahko ogledate v šolski jedilnici. Na slovenski izbor Plakata miru sta se uvrstila plakata Sare Udovič iz 6. b in Zarje Ileršič iz 8. a razreda.  ...

read more

Plakat miru 2016

Letošnji natečaj se je zaključil. Konkurenca je bila letos zelo močna, saj se plakata Zale Stražišar in Zarje Ileršič nista uvrstila v ožji izbor. Zarji in Zali kljub temu čestitamo, saj sta bila plakata zelo izvirna!

read more

Plakat miru 2016 – Praznujmo mir

Tudi v letošnjem letu so smo se pod pokroviteljstvom Lions kluba Tivoli udeležili likovnega natečaja Plakat miru 2016. Učenci šestih, sedmih in osmih razredov so razmišljali in ustvarjali na temo Praznujmo mir. Plakati so nastajali od sredine septembra, z delom pa smo...

read more

Projekt prostovoljstvo

ZAKAJ?prostovoljstvo2015_2016

  • Ker prostovoljstvo prinaša veselje, dobro voljo in občutek lastne vrednosti, tako uporabnikom kot prostovoljcem.
  • Ker spodbuja povezanost med ljudmi vseh starosti, tako znotraj generacije kot med različnimi generacijami.
  • Ker omogoča izkustveno učenje odgovornosti.
  • Ker aktivira veliko človeške energije za skupno dobro.
  • Ker razvija sočutje in posluh za potrebe soljudi.
  • Ker z občutkom smisla preganja brezvoljnost in apatijo.
  • Ker omogoča otrokom, ki imajo različne težave v razvoju, uveljavljanje na pozitiven in koristen način.
  • Ker spodbuja lastno iniciativnost mladih za delovanje na področjih, ki jih zanimajo.
  • Ker krepi socialne veščine mladih prostovoljcev in s tem izboljšuje medsebojne odnose.
  • Ker žlahti šolsko klimo.
  • Ker preprečuje in odpravlja nasilje v šolah.
  • Ker odpira jasen pogled na različna poklicna področja.
  • Ker sprošča in osvobaja od utesnjenih vedenjskih vzorcev.
  • Ker pomeni priložnost za pridobivanje novih znanj in nabiranje izkušenj na drugačen način.

PROSTOVOLJSTVO V ŠOL. LETU 2022/23

Tudi v tem šolskem letu bi mladi prostovoljci delovali na vseh področjih, kjer je naša pomoč potrebna in želena. Tako bi sodelovali z RK Cerknica, DEOS Cerknica (srečanja, počastitev praznikov), v šoli nudili pomoč vrstnikom in mentorstvo mlajšim ter sodelovali v...

PROSTOVOLJSTVO

»NIHČE NI TAKO VELIK, DA NE BI POTREBOVAL POMOČI – IN NIHČE NI TAKO MAJHEN, DA JE NE BI MOGEL NUDITI« (kralj Salomon) Učenci naše šole že dobro poznate prostovoljstvo. Tudi to šolsko leto bomo kljub CORO-ni nadaljevali z našo prostovoljno dejavnostjo na različnih...

Obisk v centru starejših Cerknica

V četrtek, 18. 1. 2018 so se učenci prostovoljci udeležili tombole v centru starejših v Cerknici. Naši učenki Vanesa Istenič in Klara Potužak sta pred začetkom tombole stanovalcem centra pripravili glasbeno presenečenje. Po nastopu sta se učenki pridružili še Ineli...

 

Novo šolsko  leto je okrog in zopet je čas za SIMBIOZO GIBA IN SIMBIOZO SKUPNOST.

Osnovno izhodišče projekta SIMBIOZA GIBA je ponuditi primerno telesno vadbo oziroma različne aktivnosti za vse generacije, od  9 mesecev do 100+ let, pri čemer je ključna značilnost organiziranih brezplačnih rekreativnih in športnih aktivnosti ta, da temeljijo na medgeneracijskem sodelovanju in druženju ter prostovoljstvu.

Cilj projekta je ozavestiti ljudi o zdravem načinu življenja posameznika ter skozi spoznavanje in brezplačno udeležbo na različnih vadbah in športnih aktivnostih omogočiti medgeneracijsko sodelovanje, druženje in ustvarjanje. KDAJ? V mesecu maju.

Aktivnosti projekta SIMBIOZA SKUPNOST pa bodo potekale celo šolsko leto, od septembra 2022 do junija 2023. Aktivnosti bodo povezane s športom, kulturo, učenjem ročnih spretnosti, spoznavanju novih ljudi ter dobrodelnimi deli.
Tako bomo pošiljali nasmehe, ustvarjali, pisali pisma,  zbirali kilometre ter še mnogo drugega.
CILJ projekta je vzpostaviti aktivno mrežo proaktivnih organizacij po Sloveniji in tujini, ki spodbujajo medgeneracijsko sodelovanje in povezovanje, vseživljenjsko učenje in prostovoljstvo v lokalnem okolju. Koordinatorka simbioze bo v letošnjem letu učiteljica Špela Zalar.

Vseslovenski prostovoljski projekt Simbioz@ e-pismena Slovenija, v katerega je vključena tudi naša šola, zaganja motorje. Vrhunec projekta je jeseni, letos med 21. do 25. oktobrom, ko mladi prostovoljci učijo starejše občane, kako uporabljati računalnik in internet. Delavnice hkrati potekajo na različnih lokacijah po vsej Sloveniji, med drugim tudi v naši računalniški učilnici.

Nad projektom, ki temelji na medgeneracijski solidarnosti, so navdušeni tako mladi, ki se preko prostovoljstva učijo pomembnih življenjskih vrednot, kot starejši, ki s tem spoznavajo svet svojih otrok in vnukov ter se vključijo v vseživljenjsko učenje, ki zvišuje kakovost življenj mnogih. Organizatorji želijo nagovoriti mlade in starejše in jih spodbuditi, da sodelujejo pri projektu. Glavni namen Simbioze je omogočiti starejšim pozitivne izkušnje z računalniško tehnologijo, okrepiti njihovo samozavest in jih motivirati za nadaljnje učenje ter uporabo računalnika in interneta.

Prijave tako prostovoljcev kot starostnikov so potekale na vpisnih mestih po vsej Sloveniji, na brezplačni telefonski številki 040 940 888 in preko spletne strani www.simbioza.eu, za več informacij in pomoč pri prijavah pa so na voljo tudi info točke, prav tako po vsej Sloveniji.


Simbioza GIBA 2022: 3. gibalni paket

V mesecu maju poteka vseslovenska akcija Simbioza GIBA 2022. Vabljeni k sodelovanju! 🏔☀GIBA IZZIV Naš tokratni izziv vas pelje ven, v naravo – med zelene krošnje in pod zavetje toplega sonca. Predlagamo vam, da za družbo povabite s seboj še kakšnega (starejšega)...

read more

Simbioza GIBA 2022: 2. gibalni paket

V mesecu maju poteka vseslovenska akcija Simbioza GIBA 2022. Vabljeni k sodelovanju! ⚽🏀🏊 GIBA IZZIV V tem tednu vas izzivamo, da se preizkusite v svojem najljubšem športu in nam pošljete utrinke vašega gibanja: gre za igre z žogo, vožnjo s kolesom, tek v naravi, jogo,...

read more

Simbioza GIBA 2022: 1. gibalni paket

V mesecu maju poteka vseslovenska akcija Simbioza GIBA 2022. Vabljeni k sodelovanju! 🙂 GIBA IZZIV 🌿V tokratnem GIBA izzivu bomo z nekaj enostavnimi vajami poskrbeli za odličen začetek dneva ali pa se umirili po napornem dnevu, ki smo ga preživeli. Dokaze o...

read more

SIMBIOZA: Poslali smo več kot 100 nasmehov

"Majhne stvari so tiste, ki zavzamejo največ prostora v tvojem srcu." Medvedek Pu Učenci in zaposleni Osnovne šole "Jožeta Krajca" Rakek ter Podružnične šole "Rudolfa Maistra" Unec so že drugo leto zapored pokazali, kako velika so njihova srca. V okviru projekta...

read more

SIMBIOZA: Pošiljali bomo nasmehe

Na naši šoli še vedno poteka projekt Simbioza, ki temelji na medgeneracijskem sodelovanju. Lani smo v projektu Pošiljali bomo nasmehe zbrali kar 151 krasnih izdelkov, ki smo jih poslali trem domovom za starejše občane. Starostnike bomo osrečili tudi letos. Vabilo in...

read more

SIMBIOZA: Likovni izdelki za DEOS Cerknica

Učenci razredne stopnje na matični in podružnični šoli smo v preteklem mesecu ustvarili nekaj likovnih izdelkov, ki bodo krasili prostore v DEOS Cerknica. Želimo si, da bi med starostnike prinesli radost, nasmehe in jim polepšali zimske dni. 🙂

read more

Mavričnih 140: Obisk babic in dedkov

V petek, 1. 10. 2021, smo se četrtošolci in petošolci po malici odpravili pred staro šolo na Rakeku, kjer so nas pričakali stari starši, ki so obiskovali osnovno šolo na Uncu ali na Rakeku. Posedli smo se na zelenico pred šolo in prisluhnili starim staršem, ki so se v...

read more

Simbioza GIBA 2021: Izziv #5

Pred nami je zadnji teden meseca maja, ki ga bomo zaključili natanko naslednji ponedeljek, ko se bo končala tudi akcija Simbioza GIBA 2021. Do takrat pa naj nas vsaj malo razveseli še zadnji GIBApaket, ki smo vam ga pripravili. 🙂 GIBAizziv: Tokrat vas vabimo, da se...

read more

Projekt ‘ŠOLSKI EKOVRT’

V šolskem letu 2020/2021 bomo na PŠ »Rudolfa Maistra« Unec deveto leto nadaljevali s projektom ‘ŠOLSKI EKO VRT’.

Glavni cilj projekta ostaja enak – trajnostno razvijanje lastnega šolskega ekološkega vrta, ki bo postal izkustvena praktična podpora izobraževalnega procesa.

V okviru pouka, podaljšanega bivanja in interesnih dejavnosti bomo še naprej po načelu trajnostnega kmetijstva skušali skrbeti in se učiti na šolskem vrtu: jeseni bomo pobirali morebitne pridelke z gredic in jih uporabili v prehrambene ali druge namene, skušali bomo vzpostaviti semensko banko z vedno večjim izborom eko semen, povezovali se bomo s projektom ŠPAJZA 2, v okviru katerega bomo skušali urediti skalnjak, cvetlični ‘senčni’ in ‘sončni’ del (prenoviti; izkopati trajnice, odstraniti plevel in na novo zasaditi), omejili z obrobo novo gredico in jo posejali z mešanico cvetočih rastlin za metulje B10, dopolnili bomo šolski sadovnjak s sajenjem 3 drevesc, starejše sadike zelišč dopolnili oz. nadomestili z novimi, posadili bomo kakšno zanimivo vrsto sadnega drevja oz. grmičevja, tudi okrasnega grmičevja (npr. višnjo, kutino, nešpljo, skorš, kodrasto lesko); poskrbeli za zimsko zaščito občutljivejših rastlin, spoznavali rastline in njih praktično uporabo ter pripravili nabor ‘izdelkov’, ki bi jih lahko v šoli pripravili; bolj načrtno kolobarili; zasadili visoko gredo, opazovali in prepoznavali drobne živali tal in žuželke ter druge živali in njihovo vlogo v naravi; rastline bomo zalivali s pomočjo zbiralnika vode in se pogovorili o pomenu vode ter načinih varčevanja z njo; vzgajali potaknjence z namenom poznejšega sajenja na šolski vrt in na domače vrtove otrok; gnojili z zeliščnimi gnojili, ki jih bomo pripravili sami; otoček z gozdnimi rastlinami obogatili z novimi rastlinami in ga opremili z oznakami rastlin;  spoznavali in uredili bomo nove možnosti za kakovostno preživljanje prostega časa s čutno potjo iz različnih materialov; sodelovali z bivšimi učenci šole; povabili na predavanje in/ali strokovni prikaz kakšnega strokovnjaka in morda ob tem sodelovali s krajani in širšim okoljem, kozolec na šolskem vrtu uporabili kot dodatno učilnico in območje vrta izkoristili za medgeneracijska srečanja, prireditve.

Sodelovali in povezovali se bomo s projekti UNESCO, zlasti z našim VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo.«, ŠPAJZA 2, ŠOLSKA SHEMA ter drugimi, ob vsem tem pa bomo razvijali občutek za lepo in vredno v okolju, ljubezen, prijateljstvo in občudovanje ter željo po ohranjanju okoljskih vrednot; navajali se bomo na odgovornost, hvaležnost, spoštovanje zemlje in hrane ter vseh živih bitij; se vzgajali za solidarnost in razvijali empatijo ter sodelovanje med človekom in naravo.