V četrtek, 22. 3. 2018, smo obeležili svetovni dan voda. V večnamenskem prostoru smo okrasili stojnico in prikazali naslednje:
- Pri izbirnem predmetu Kemija v življenju smo naredili plakat. Vsebina plakata se je navezovala na opravljen naravoslovni dan z naslovom Onesnaženje voda na kraškem področju, ko so učenci obiskali Križno jamo, Komunalo Cerknica in čistilno napravo na Rakeku.
- Pri izbirnem predmetu Poskusi v kemiji smo analizirali različne vzorce vod, od vodovodne do ustekleničenih voda, kot so voda Mercator, Jana, Dana, Costella in Radenska. Za vsak vzorec vode so napisali podatke o vsebnosti različnih onesnaževal (amonijevih, nitratnih, nitritnih in fosfatnih ionov) in izmerili pH vode. Prav tako so zapisali, na kakšen način lahko ulovimo vsako kapljico vode.
- Učenci 6. razredov so si pri pouku naravoslovja zastavili raziskovalno vprašanje: “Ali je rast korenin in listov čebule odvisna od vrste vode?” V ta namen so pripravili za vsak vzorec vode po dve epruveti, napolnjeni z vodo, v kateri so vstavili mlade čebulice in vsak dan merili rast korenin in listov čebule.
- Učenci podaljšanega bivanja 1. a razreda so izdelali kapljice vode iz papirja in jih obesili na strešni del stojnice.
Ostali učenci pa so obeležili svetovni dan voda v okviru pouka in nekateri svoje izdelke razstavili na hodnikih matične in podružnične šole. Pripravili so različne:
- učne liste;
- križanke;
- ogledali so si kratko risanko in predstavitev pomena voda v obliki powerpointa;
- ob slikovnem gradivu so se pogovarjali o vodi (kaj je voda, zakaj je tako pomembna za živa bitja, kje vse najdemo vodo, koliko vode je slane/sladke/pitne, kako lahko z vodo varčujemo, kako lahko prispevamo k čistejši vodi v okolju);
- ugotavljali so, koliko vode pronica skozi različne zemeljske plasti in se pogovarjali o podtalnici, izviru in o onesnaženosti vode;
- po skupinah so reševali kviz;
- izvedli so poskus Vsebnost usedlin različnih vzorcev vod ob segrevanju/izhlapevanju vode;
- na list (A4 format) v obliki kaplje vode so narisali in napisali, kje vse potrebujemo vodo;
- poslušali pripovedno pesem Noela Favaliere z naslovom Dežna kapljica;
- pogovarjali so se, ali je zares pomembna in dragocena vsaka kapljica vode;
- izvedli so poskus, kjer so merili količino vode iz kapljajoče pipe v učilnici v 17 minutah;
- ob poučni slikanici Emparja Jimeneza z naslovom Skrbimo za naš planet – Voda pljusk so se pogovarjali o izviru vode, koliko vode je na našem planetu, o varčevanju z vodo, čiščenju vode in njenih lastnostih ter o vodi kot viru življenja za vsa živa bitja;
- pri pouku družbe so učenci oblikovali miselni vzorec o vodovju kot naravni sestavini pokrajine in odgovarjali na vprašanja;
- obravnavali so ekološko pravljico Zvezdane Majhen z naslovom Čas brez vode in ubesedili tri pesmice na temo Voda – kaj mi pomeni:
Slike – stojnica.
Slike – hodniki.
Slike – učilnice.