V zaključku oktobra je v Barceloni potekala mobilnost za tečaj z naslovom Integracija otrok migrantov, beguncev in manjšin v Evropske šole in družbo. Tečaj je potekal v obsegu petih dni z večurnimi vsakodnevnimi srečanji. Delo je potekalo v obliki teoretičnih uvodov s področja vsebin, ki so zajemale vpogled v zahtevne življenjske okoliščine beguncev, migrantov in pripadnikov manjšin – predvsem z vidika vključevanja otrok v izobraževalne sisteme po Evropi. Udeleženci smo teoretično podlago dopolnjevali z izkušnjami in predstavitvami sistemov, ki so namenjeni tem procesom širom Evrope. Tako smo lahko spoznali, kako se tujci vključujejo v družbo na Islandiji, na Finskem, v Franciji, Nemčiji, Bolgariji in na Madžarskem. Prav tako smo udeleženci prihajali z različnih poklicnih profilov (osnovnošolski, srednješolski in univerzitetni učitelji in profesorji, knjižničarji, vodje programov za vključevanje tujcev, glasbeniki, aktivisti za človekove pravice, odvetniki…), ki se na svoj način in z drugačnih situacij in vidikov srečujemo s problematiko teh posameznikov. Spoznali smo, da je problematika na svoj način zalo podobna širom Evrope, hkrati pa se z njo različne države spoprijemajo drugače. Vsekakor smo si bili enakega mnenja, da je za učinkovito integracijo pomembno medsebojno sodelovanje vseh institucij, ki se s tem ukvarjajo – vendar pa večinoma te delujejo le znotraj svojih lastnih organizacijskih okvirov. Na drugi strani pa nekatere evropske države poznajo posebne občinske ali državne koordinatorje teh javnih storitev in služb, ki k temu načinu dela veliko pripomorejo z vidnimi rezultati.