»Poezija je prostor, v katerem se srečujemo skozi besedišča vseh barv, ritmov in zvokov, ki ujamejo bistvo človeškega bitja, njegove občutke ter dialog in sporazumevanje. Pesniki širijo brezčasna sporočila in so včasih vzvodi ter priče pomembnim družbenim in zgodovinskim spremembam, včasih pa nam njihovi verzi zgolj pomagajo pri iskanju duševnega miru ali lastnega bistva. Vsak jezik ima svojo poezijo in vsak človek ima svoj ključ do poezije.« (MKL)

Kakor se za najbolj poetični dan v letu spodobi, je bil 21. marec, ko se zima prevesi v pomlad, izbran za svetovni dan poezije. Z njegovim vsakoletnim obeleževanjem svet praznuje eno najvišjih oblik kulturnega in jezikovnega izraza ter identitete. Poezija, ki se je v zgodovini pojavljala v vseh razvijajočih se kulturah in na vseh kontinentih, priča o naši podobnosti v težnji po umetniškem izražanju ter o skupnih vrednotah, ki jih izžareva poezija najrazličnejših avtorjev.

Praznujemo ga že od leta 1999, ko ga je UNESCO na 30. generalni konferenci v Parizu prvič razglasil za enega od svetovnih dni z namenom spodbujanja branja, ustvarjanja, objavljanja poezije in učenja o njej. Drugi nameni svetovnega dne poezije so ohranjanje jezikovne raznolikosti in povečanje možnosti ter priložnosti za poete, ki pišejo v izumirajočih jezikih. Na svetovni dan poezije povsod po svetu slavimo poete, majhne in velike, prirejamo razna branja poezije in spodbujamo zbliževanje poezije z drugimi umetniškimi oblikami.

Tudi učenci in učitelji OŠ »Jožeta Krajca« Rakek smo v teh dneh razmišljali o poeziji, iskali skupne značilnosti s pomladjo, postali pesniki, brali različne pesmi, se o tem pogovarjali, risali na vsebino branih verzov, »preoblačili« pesmi v nove podobe, iskali naše »top« pesnike oz. pesnice in delali še marsikaj drugega. Učenci 1. b in 2. b s podružnične šole na Uncu so napisali svoje pesmice, ki prinašajo polno sončnih žarkov in vedrine. Sprehodite se skozi nastale izdelke ter pokukajte v svet čarobne poezije!

     

Nekaj pesmi iz 4. a

 

Učenci 1. a so risali na vsebino pesmi Toneta Pavčka: Voščilnica … Zanimivo pa so tudi razmišljali o tem, kaj je poezija in kaj delamo na dan poezije – tu je nekaj njihovih domislic: poezija je, da se na nekoga pojeziš, da pišeš pesmi; na dan poezije se rolamo, kaj spečemo, gledamo televizijo, polovico dneva gledamo poezijo, da bi se vozili z raketo. 🙂

Učenci 2. a so ustvarjali …

   

   

 

SPOMLADANSKE PESMICE UČENCEV IZ 1. b IN 2. b

SONČECE SIJE

Sončece sije na trobentice

in trobentice rastejo prav lepo vse.

Sončece sije na vijolice

in vijolice so vesele prav vse.

(Val in Boris)

 

SONČEK SIJE

Sonček sije, sonček sije

nikoli ni oblačka.

Sonček sije, sonček sije

pod grmom je žafran.

(Tilen)

 

PIKAPOLONICA POLONICA

Polonica Polonica,

kam pa greš,

kam pa greš?

Na cvetlice, na cvetlice,

ker so moje prijateljice.

(Iris)

 

TROBENTICE

Sonce sije na trobentice

in trobentice postajajo bolj rumene vse.

Pridejo otroci in trobentice poberejo.

(Tevž, Oskar)

 

SONCE SIJE

Sonce sije na različne rožice:

na vijolice, zvončke

in trobentice.

(Nina, Ula)

 

MARJETICE IN DRUGE RASTLINE

Marjetice, zvončki in trobentice

so najboljši prijatelji.

Rastejo, rastejo, rastejo.

(Žana, Meltem, Voranc)

 

SONCE SIJE

Sonce sije,

trobentice pa pojejo,

zvončki pa zvonijo,

vijolice pa rastejo.

(Bor, Lan, Svit)

 

POMLADNA

Čebelice mlade gredo po med,

nato zagledajo zvonček in med.

Nekoč posije prelep sonček,

potem pa pride deževen dan.

(Ela Z., Ela V.)

 

TUDI UČENCI 5. B SO POSTALI PESNIKI …

 

Bine Strle: Ljubezen

 

Pojmi so pri

slovenščini

v zvezku,

 

A ni lepšega

pojma kot je

ljubezen.

 

Ljubezen je

povsod po

svetu,

 

a nikjer je

ni premalo.

 

 

 

Gaber Mele Ivančič: Računanje

 

Računanje ni mučenje,

ampak je učenje.

 

Deljenje in množenje

je kot zanimiv cvet

in je pomemben za cel svet.

 

Seštevanje in odštevanje

je kot žamet

in utrjuje tvojo pamet.

 

Ulomki in ostanki se zdijo težki,

to je videz, ki naj te ne vara,

ampak je oštevilčena zabava.

 

Pred testom naj te ne bo strah,

saj je to le navidezen zapah.

 

Računanje ni mučenje,

ampak učenje.

 

 

Zala Hribar: Vrata

 

Vrata odpreš

in zapreš.

Uničiš

pa popraviš.

 

Lahko so temna

ali svetla,

barvna

ali nebarvna.

 

Lahko imajo

dve plati,

črno in belo.

 

Vrata so lahko

stara ali nova,

majhna ali velika.