V okviri izmenjavi v Bologni smo imeli udeleženci tečaja srečo, da smo se v okviru enega izobraževanja lahko spoznali z vsebinami dveh sorodnih tečajev. Aktivno smo se ukvarjali s spoznavanjem in sprejemanjem raznolikosti, ki je kot pojem težko opredeljiva Spoznali smo, da obstaja več različnih vrst raznolikosti, ki pa so vezane na različne aspekte našega življenja. Poglobili smo se tudi v razlikovanje med pojmoma identiteta, ki je vezana osebno in socialno področje ter kultura, ki obsega vse, kar gradi naše življenje (norme, tradicije …). Poudarili smo, da sta obe zelo pomembni, saj nas definirata kot človeka. Skozi interakcijo in različne aktivnosti smo spoznali, da vidimo le delček kulture drug drugega, veliko pa je očem skrito, zato je izrednega pomena, da v učence spodbujamo k medsebojnemu spoznavanju in razumevanju drug drugega.

Srečali smo se tudi s pojmi stereotip, predsodek in diskriminacija ter razmišljali o tem, kako nevarne so pasti le-teh in kako pomembno je, da jih učenci prepoznajo in znajo ob tem ustrezno odreagirati.

Skozi celotno izobraževanje smo spoznavali različne metode poučevanja in različna računalniška orodja, ki so nam lahko v pomoč pri uresničevanju učnih ciljev in doseganju pozitivnega odziva učencev oziroma preverjanju opravljenih nalog pri učencih. Spoznali smo, da lahko naloge za učence diferenciramo na različne načine. Diferenciramo lahko vsebino, način, na katerega učenci sprejemajo znanje, glede na izdelek, s katerim izkažejo svoje znanje ali spremenimo okolje, v katerem se učenci učijo. Skozi aktivnosti smo preizkusili vse štiri načine diferenciranja. Pogovarjali smo se tudi o tem in tudi praktično preizkusili, kako lahko preverimo, ali so učenci naloge na različnih postajah res opravili in katera orodja nam pri tem lahko pomagajo.

Ob koncu srečanja pa smo spoznali tudi nekaj sodelovalnih načinov učenja in enega od njih (Jigsaw method) tudi preizkusili. Srečali smo se tudi s čustvi in načini izražanja čustev ter odzivom na čustva nekoga drugega. Skozi različne aktivnosti smo preizkusili tudi uporabo kolesa čustev in se srečali z empatičnim odzivom na različne situacije. Poudarili smo pomembnost zavedanja čustev, ki pa se ga moramo priučiti. Mlajši otroci se odzivov naučijo skozi različne aktivnosti, pogosto pa smo jim zgled odrasli, saj nas vsakodnevno opazujejo pri odzivanju na različne situacije.

Z udeležbo na izobraževanju sem pridobila novo znanje in izkušnje, kako sprejemati drugačnost in razvijati sprejemanje drugačnosti pri učencih ter spodbujati dobro razredno klimo in pozitiven odnos učencev drug do drugega.

Udeleženka izobraževanja: Marina Klačinski

 

Orodna vrstica za dostopnost